فرار یکی از مبتلایان به ویروس کرونا از درمانگاه هرات

© Flickr / NIAIDفرار یکی از مبتلایان به ویروس کرونا از درمانگاه هرات
فرار یکی از مبتلایان به ویروس کرونا از درمانگاه هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا شده، به محض اطلاع از مثبت بودن نتیجۀ معاینات‌اش، از نزد کارکنان صحی فرار کرده است.

فیروز الدین فیروز وزیر صحت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
وزیر صحت: زمینه تشخیص ویروس کرونا در افغانستان فراهم شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، داکتر محمد آصف کبیر معاون صحت عامه هرات با تایید این رویداد گفت، که شخص نورالله نام که کارمند گمرک هرات است، مصاب به ویروس کرونا می‌باشد، که پس از اطلاع از بیماری‌اش از درمانگاه حوزوی فرار کرده است.
داکتر کبیر افزود: طبق اطلاعاتی دریافتیم که شخص نورالله نام امروز شنبه حوالی ساعت ۱۱ به سمت کابل پرواز دارد، که تمامی تدابیر با ارگان‌های مربوطه جهت بازداشت وی گرفته شد، اما پس از بررسی مشخص شد این تنها یک تشابه نامی بوده و فرد مورد نظر نبوده است.
وی افزود: مسئولان صحت عامه به دروازه منزل وی رفته تا او را جهت قرنطین و تداوی به بخش مخصوص این بیماری انتقال بدهند اما با برخورد نادرست و توهین‌آمیز خانوادۀ این شخص روبرو شده‌اند.
داکتر کبیر علاوه کرد، که پدر نورالله به آنها اجازه نداده تا داکتران مربوطه وارد منزل‌شان شود و از تسلیم نمودن پسرش خودداری می‌کند.
به گفته وی، مسئولان صحی نیز بدون همکاری مسئولان امنیتی و اجازه و حکم محکمه نمی‌توانند وارد منزل شخص مذکور شوند به همین دلیل  مشخص نیست که نورالله فرار نموده و یا در خانه زندانی می‌باشد.
معاون صحت عامه هرات، همچنان تاکید کرد: در صورتی که فرد به زودی بازداشت نشود احتمال اینکه شماری زیادی از افراد را به ویروس مبتلا کند وجود دارد و خانواده وی نیز باید زیر آزمایش و اسکرینینگ قرار بگیرند.
وی تاکید کرد؛ از چگونگی مصاب شدن فرد به این ویروس هیچ اطلاعاتی در دسترس ندارند.
گفته می‌شود حدود یک ماه از ثبت نخستین واقعات مثبت بیماری کرونا در هرات می‌گذرد، که ده‌ها مورد مشکوک مورد آزمایش قرار گرفتند که ۴ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است.
با توجه به اقدامات سریع صحت عامه و مسئولان محلی در این پیوند و مسدود شدن مقطعی مرز اسلام‌قلعه به روی رفت و آمد مسافرین از کشور ایران به هرات، اما این مرز دوباره بازگشایی شده و روزانه صدها مسافر از این مسیر رفت و آمد دارند.

یادآوری می کنیم، که نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-۱۹» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از ماه جدی در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از ۷۶ کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.

 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از ۸۰ هزار نفر فراتر رفت، ۳۰۷۰ نفر جان باختند و بیش از ۵۵ هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان در خارج از چین در ۷۶ کشور از ۱۲.۵ هزار نفر فراتر رفته است و ۳۳۵ نفر نیز جان باختند.

تا صبح امروز شنبه شمار مجموعی واقعات مشکوک به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۱۹ مورد رسیده بود. از این میان چهار مورد مثبت و ۱۱۵ مورد دیگر منفی تشخیص شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала