طالبان به اظهارات مقام استخباراتی امریکا واکنش نشان دادند

© Sputnik / Z.Mطالبان به اظهارات مقام استخباراتی امریکا واکنش نشان دادند
طالبان به اظهارات مقام استخباراتی امریکا واکنش نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شورشی طالبان اظهارات مقام امریکایی را مبنی بر اینکه امارت اسلامی اراده نقض توافقنامه را دارد رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات مقام استخباراتی امریکا در صفحه توییتر خود گماشته است، " این ادعای مقامات استخباراتی امریکا با تلویزیون ان بی سی حقیقت ندارد، که امارت اسلامی اراده نقض توافقنامه را دارد. ما این اتهام را به شدید رد می نمائیم. اینکه تا اکنون روند عملی شدن توافقنامه به خوبی به پیش می رود، اینگونه اظهارات مقامات مسئول امریکایی هرگز قابل توجیه نیست."

آمریکا: طالبان قصد اجرای توافقنامه صلح را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: طالبان قصد اجرای توافقنامه صلح را ندارند

در حالی که بعد از یک مدت طولانی، توافق‌نامه صلح بین طالبان و امریکا به امضا رسید، شبکه تلویزیونی «ان بی سی» امریکا به نقل از یک مقام ارشد این کشور گفته که اطلاعات نشان می‌دهد که طالبان نمی‌خواهند شرایط توافق‌نامه صلح با واشنگتن را اجرایی کند.
در گزارش این تلویزیون به نقل از یک مقام استخباراتی گفته شد: اوضاع نشان می‌دهد که آنها (طالبان) قصد ندارند هیچ‌یک از شرایط توافقنامه را رعایت کنند.
این در حالی است که توافقنامه صلح آمریکا و طالبان به تاریخ 29 فبروری مطابق به 10 حوت، پس از حدود 18 ماه مذاکره در حضور نمایندگان حدود 30 کشور جهان در دوحه قطر امضا شد.
این توافق‌نامه، دارای یک مقدمه و سه بخش است که در بخش اول آن درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، بخش دوم، بر عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر آمریکا و متحدانش و در بخش سوم هم گام‌های بعدی که قرار است پس از توافق برداشته شود را در بر می‌گیرد.
ایالات متحده امریکا پس از امضای این توافقنامه در اعلامیه‌ای از سازمان ملل متحد خواست که توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان را به رسمیت شناخته و تایید کند.
از سوی دیگر، پس از امضای توافقنامه صلح امریکا با طالبان، قرار است گفتگوهای بین الافغانی به تاریخ 10 مارچ امسال برگزار شود.
دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) در کابل با نشر اعلامیه ای نوشت: «اکنون همه طرفها باید گام های واقعی و ثابت را برای پایان دادن به جنگ بردارند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала