در پنج ولایت افغانستان هیچ خبرنگار زن وجود ندارد

© Fotolia / Marcociannarelدر پنج ولایت افغانستان هیچ خبرنگار زن وجود ندارد
در پنج ولایت افغانستان هیچ خبرنگار زن وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز حمایت از زنان ژورنالیست در افغانستان در سومین سال‌گرد تاسیس این نهاد، گزارش سالانه خود را با برگزاری یک نشست خبری در کابل با رسانه ها شریک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، این مرکز در سال جایری با صاحبان 392، رسانه چابی، دیداری،شنیداری، ماه‌نامه، وب سایت، فصل نامه، مجله و سه نهاد حامی خبرنگاران، کمیته مصؤونیت خبرنگاران، نی و انجمن زنان ژورنالیست صحبت کرده و نتیجه دریافت هایش را در یک گزارش پنج صفحه‌یی به نشر رسانده است.

آمار تازه حمایت از زنان ژورنالیست در افغانستان حاصل بررسی و تحقیق در 34 ولایت کشور با 74 تلویزیون، 163 رادیو، 67 آژانس خبری، 85 نشریه چاپی به شمول 17 روزنامه می باشد.

فریده نیک‌زاد، مسئول حمایت از زنان ژورنالیست در افغانستان می گوید که آمار منتشر شده از سوی این مرکز در سال 1398، افزایش چشم گیری یافته است.

دزدان کابل تجهیزات دو خبرنگار را ربودند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
دزدان کابل تجهیزات دو خبرنگار را ربودند + ویدیو

به گفته خانم نیک‌زاد، مرکز حمایت از زنان ژورنالیست در افغانستان به تاریخ 19 حوت سال 1397 برای نخستین بار، آمار زنان ژورنالیست را منتشر کرده که حاصل گفتگو با 323 رسانه بود.

این مرکز در گزارش سال 1398 نشان می دهد که در مناطق جنوب و جنوب شرقی ناامنی کاهش یافته است، اما در مناطق شمالی مانند بغلان، کندز، بدخشان، فاریاب، تخار افزایش بی پیشینه داشته است. جنگ و ناامنی در اکثر ولایت ها حضور زنان را در رسانه ها و اجتماع پایان داده است.

یافته های این مرکز نشان می دهد که در پنج ولایت افغانستان، از جمله لوگر، پکتیکا، نورستان، نیمروز و ارزگان را شامل می شود که هیچ خبرنگار زن در این ولایت فعالیت ندارند. دلیل عدم حضور زنان ناامنی، نبود بودجه کافی برای رسانه های و مشکلات اجتماعی عنوان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала