وزارت زراعت: دو میلیون نهال در سراسر کشور غرس می‌شود

عضو شوید
وزیر زراعت و آبیاری گفت که امسال نزدیک به دو میلیون نهال از سوی وزارت تهیه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، از بیستم حوت، روز ملی نهال‌شانی، با راه‌اندازی کمپین ملی نهال‌شانی از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، اداره‌ی ملی حفاظت از محیط‌‌‌ زیست و شهرداری کابل، با غرس چند نهال در لیسه حبیبیه، تجلیل شد.
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، با اشتراک در این مراسم اعلام کرد که امسال نزدیک به دو میلیون نهال از سوی وزارت زراعت تهیه شده است. وزیر زراعت، گفت این نهال‌ها به منظور سرسبزی به صورت رایگان در دست‌رس مردم قرار داده شده است. آقای درانی زنده‌گی و اقتصاد شهروندان را وابسته به پرورش نهال دانست: «نهال به تنهایی یک کلمه است، اما تاثیرات آن بر محیط‌‌زیست و تغییرات اقلیمی است. اقتصاد و زنده‌گی ما وابسته به همین است.»

 کمک ۳میلیون دالری دنمارک به وزارت زراعت و مال‌داری    - اسپوتنیک افغانستان
کمک ۳میلیون دالری دنمارک به وزارت زراعت و مال‌داری

وزیر زراعت می گوید که سالانه در حدود ۴۰ درصد از دو میلیون نهالی که در بخش های گونه گون کشور غرس می‌شوند به علت نبود رسیده و مراقبت می خشکند.
وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به حفظ و مراقبت نهال‌ها نیز تاکید کرد و گفت که مسوولیت نگهداری و مراقبت از نهال‌ها تنها به دوش یک یا چند نهاد نیست و حکم اخیر رییس جمهور مبنی بر روز ملی نهال‌شانی، این مسوولیت را همه‌گانی کرده است.
در همین حال، احمدذکی سرفراز شهردار کابل، می‌گوید که تصاویر فضایی نشان می‌دهد که کابل، در مقایسه با دیگر شهرهای مهم جهان دارای کم‌ترین پوشش سبز است. شهردار کابل در روز ملی نهال‌شانی گفت که در سال گذشته ۲۷ پارک در شهر کابل به منظور گسترش فضای سبز بازسازی، نهال‌شانی و طراحی کرده است. هم‌چنین سبز شدن حدود بیست‌‌هزار مترمربع گل‌دان کنار جاده، نصب سیستم آبیاری بارانی و قطره‌ای در برخی از پارک‌ها و کنار جاده‌ها و آبیاری مداوم حدود دو میلیون نهال از دیگر فعالیت‌های شهرداری کابل در طول سال جاری خورشیدی بوده است.
از سویی هم آقای سرفراز گفت: «تلاش ما این است که امسال در همکاری با وزارت زراعت و اداره ملی حفاظت از محیط‌ زیست که در زون‌های شرق، شمال و جنوب هر کدام بیش‌تر از ۱۷۰هکتار زمین است را من‌حیث کمربند سبز شهری شکل بدهیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала