پمپئو: آمریکا مخالف ایجاد دولت موازی در افغانستان است

© REUTERS / Leah MillisДиректор Центрального разведывательного управления Майк Помпео
Директор Центрального разведывательного управления Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امورخارجه آمریکا روز سه شنبه با توجه به تحولات سیاسی در کابل گفت که واشنگتن به شدت مخالفت ایجاد دولت موازی در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا پس از برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری جداگانه توسط اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت: ایالات متحده با هرگونه تلاش برای ایجاد دولت موازی در افغانستان مخالف است. 

پمپئو در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت با هرگونه اقدام برای ایجاد دولت موازی و هرگونه استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی مخالف هستیم. 

مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به غنی و عبدالله: به جای برگزاری دو تحلیف به ختم جنگ متمرکز شوید

محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله روز دوشنبه یکی در کاخ ریاست جمهوری و دیگری در کاخ سپیدار مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به طور جداگانه و همزمان در حضور هواداران، مقام‌ها و شخصیت‌های مختلف داخلی و خارجی انجام دادند. 

این اولین بار است که هر دو نفر ادعای پیروزی کرده و مراسم تحلیف در فاصله چندصد متری هم با مهمانان داخلی و خارجی مراسم تحلیف برگزار می‌کنند. 

مردم افغانستان این وضعیت را نگران کننده دانسته و تأکید دارند که رهبران دولت افغانستان موفق به حل بن بست انتخاباتی نشده و اکنون کشور را بسوی بحران می‌برند. 

اختلاف‌ها پس از آن میان اشرف غنی و عبدالله به اوج خود رسید که کمیسیون انتخابات محمداشرف غنی را در در تاریخ 29 ماه جدی برنده این رقابت‌ها اعلام کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را رد کرده و آن را تقلب خواند و نپذیرفت. 

عبدالله پس از آن اعلام کرد که براساس آرای پاک برنده انتخابات است و بر این اساس نتیجه اعلام شده را نمی‌پذیرد و خود دولت فراگیر تشکیل خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала