مخالفت کمیسیون حقوق بشر با رهایی زندانیان متهم به جرایم جنگی طالبان

© حقوق بشر مخالفت کمیسیون حقوق بشر با رهایی زندانیان متهم به جرایم جنگی طالبان
مخالفت کمیسیون حقوق بشر با رهایی زندانیان متهم به جرایم جنگی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با رهایی زندانیان متهم به جرایم جنگی گروه طالبان مخالف است.
اعلامیه رسانه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان درباره حمله تروریستی اخیر در کابل - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیه رسانه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان درباره حمله تروریستی اخیر در کابل

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون حقوق بشر افغانستان در خبرنامه ای نوشت: آن طالبانی که در زندان‌های افغانستان به جرم جنایت‌های جنگی به سر می برند نباید از بند رها شوند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان مخالف رهایی همه ای زندانیان طالبان است و تاکید می ورزد، که این کمیسیون نامه یی را در بارۀ چگونگی رهایی این زندانیان به حکومت افغانستان و امریکا سپرده است، اما هیچ پاسخی به دست نیاورده است.

نعیم نظری- معاون کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت:- "افرادی که مرتکب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت شده باشند و افرادیکه طبق قوانین ملی و بین المللی رییس جمهور هم صلاحیت رهایی آنان را ندارد، نباید آزاد شوند".

اما سخن‌گوی دفتر طالبان در قطر می‌گوید، که فهرست پنج هزار زندانی را به امریکا سپرده اند و یکی از شرط‌های این گروه این است که این زندانیان یا در یک دشت و یا هم در زندان ها پس از تایید این گروه به آنان سپرده شوند.
 
بر بنیاد توافق‌نامۀ صلح میان امریکا و طالبان، گفت‌وگوهای میان افغانستانی باید امروز برگزار می شد، اما تأخیر در رهایی پنج هزار زندانی طالبان مانع اصلی برگزار نشدن این نشست شده است.

در حالی که ریاست جمهوری از نهایی شدن فرمانی در بارۀ رهایی زندانیان طالبان سخن می‌گوید، اما هفته پیش رییس‌جمهور غنی مخالف رهایی این زندانیان بود و باور داشت که رهایی این زندانیان پیش از گفت‌وگوهای میان افغانان ممکن نیست و در بارۀ رهایی زندانیان گروه طالبان در گفت‌وگوهای میان افغانستانی بحث می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала