وزارت خارجه آمریکا: مقامات افغانستان تشکیل هیئت برای مذاکره با طالبان را به تعویق انداختند

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais وزارت خارجه آمریکا: مقامات افغانستان تشکیل هیئت برای مذاکره با طالبان را به تعویق انداختند
 وزارت خارجه آمریکا: مقامات افغانستان تشکیل هیئت برای مذاکره با طالبان را به تعویق انداختند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات افغانستان به دلیل بحران پیرامون انتخابات، تشکیل هیئت دولتی برای مذاکره با جنبش تندرو طالبان را برای چند روز دیگر به تعویق انداختند.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتگوس، رئیس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریكا گفت که مقامات افغانستان به دلیل بحران پیرامون انتخابات، تشکیل هیئت دولتی برای مذاکره با جنبش تندرو طالبان را برای چند روز دیگر به تعویق انداختند.

وی یادآور شد که طبق توافق های قبلی، در 10 مارچ، مذاکرات بین دولت و طالبان در مورد آتش بس دائمی و جامع آغاز می شد.

در حال حاضر که باید آمادگی ها بخاطر مذاکرات میان افغانی پیش می رفت، به دلیل بحران انتخاباتی تشکیل هیأت دولتی  مقدمات مذاکرات درون افغانستان در حال انجام است ، بحران پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ، تشکیل هیأت دولتی برای مذاکرات با طالبان به تأخیر افتیده است.

مورگان اورتگوس همچنین گفت: "رئیس جمهور غنی به ما گفت که او با عبدالله عبدالله و سایر رهبران افغانستان مشورت خواهد کرد و ایجاد گروه فراگیر را در چند روز آینده اعلام خواهد کرد".

طالبان به پشتیبانی چین هنگام خروج نیروهای امریکایی امیدوار است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به پشتیبانی چین هنگام خروج نیروهای امریکایی امیدوار است

در 29 فبروری، در دوحه ، میان ایالات متحده و طالبان توافقنامه صلح را امضا شد. براساس این توافق نامه ها، ایالات متحده، متحدان آن و ائتلاف قصد دارند ظرف 14 ماه تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج كنند. طالبان به نوبه خود تضمین می کنند از خاک افغانستان برای اقداماتی که تهدیدی برای امنیت ایالات متحده و متحدان آن محسوب می شود، استفاده نکنند. قبل از شروع مذاکرات بین الافغانی، حداکثر 5 هزار طالب و حداکثر 1 هزار نفراز نیروهای ارتش که نزد طالبان اسیر هستند طالبان به عنوان اقدامات اعتماد سازی باید آزاد شوند.

با این حال طالبان پایان دادن به جنگ در افغانستان را منوط به خروج تمامی نظامیان خارجی و خصوصا آمریکایی از خاک افغانستان کرده است.  

  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала