نگرانی روسیه از برگزاری دو مراسم موازی تحلیف در افغانستان

© Sputnik / Kirill Kallinikovنگرانی روسیه از برگزاری دو مراسم موازی تحلیف در افغانستان
نگرانی روسیه از برگزاری دو مراسم موازی تحلیف در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه برگزاری مراسم موازی تحلیف دو رئیس جمهور در افغانستان را نگران کننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه می گوید، اوضاع افغانستان که درآغاز این هفته شاهد برگزاری دو مراسم موازی تحلیف رقبای اصلی انتخابات ریاست جمهوری بود، نگران کننده و سرآغاز بی‌ثباتی جدید در این کشور است.

 در بیانیه ای وزارت امور خارجه روسیه آماده است:« اوضاع فعلی افغانستان با درنظرداشت پیامد های منفی آن برای مذاکرات قریب الوقوع بین الافغانی که پس از امضای توافق صلح آمریکا و طالبان در تاریخ 29 فبروری امسال ممکن شد، خالی از نگرانی نیست».

بحران سیاسی: یک افغانستان و دو رئیس جمهور - اسپوتنیک افغانستان
بحران سیاسی: یک افغانستان و دو رئیس جمهور

وزارت امور خارجه روسیه تأکید نموده است که: "ما از همه چهره های سیاسی مسؤول افغانستان می خواهیم كه تمام توجه  شان را روی منافع ملی و حاکمیت قانون متمرکز کنند تا  با پیشرفت روند آشتی ملی و صلح، سرانجام به جنگ داخلی این کشور پایان داده شده و یک دولت مسالمت آمیز، متحد و مستقل روی‌کار آمده و افغانستان  به عنوان یک کشورعاری از تروریسم، مواد مخدر و جنایات ناشی از آن در جهان شناخته شود."

وزارت امور خارجه روسیه در ادمه گفته است: "به منظور دستیابی سریع به این اهداف، ما از هیچگونه کمک و پشتیبانی به مردم این کشور دریغ نخواهیم کرد و آماده هستیم هرگونه کمک ممکن را به مردم دوست افغانستان ارائه دهیم."

دو مراسم جداگانه تحلیف ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه نهم مارچ (19 حوت) در کابل برگزار شد. کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود اما عبدالله عبدالله نتایج انتخابات را رد کرده است. هر دو نامزد خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند و مراسم‌های جداگانه تحلیف ریاست جمهوری برگزار کردند.

یادآوری می‌کنیم که کمیسیون رئیس جمهور غنی را با کشب 50.64 درصد می‌شود آراء برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. رأی عبدالله عبدلله معادل 39.52 درصد اعلام شد

اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала