خلیل‌زاد: امریکا برای خروج و آمدن به افغانستان به اجازه کسی کار ندارد

© Photo / Twitter/USAmbNATO/خلیل‌زاد: امریکا برای خروج و آمدن به افغانستان به اجازه کسی کار ندارد
خلیل‌زاد: امریکا برای خروج و آمدن به افغانستان به اجازه کسی کار ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمانیده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که نیروهای امریکا بدون اجازه کسی به افغانستان آمد و بدون اجازه می تواند این کشور ترک کند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد نمانیده ویژه امریکا در امور افغانستان در گفتگوی با طلوع نیوز در مورد توافق‌نامه صلح میان گروه طالبان و امریکا و خروج نیروهای امریکایی گفت که که نیروهای خارجی از افغانستان در طی چهارده ماه مربوط به شرایط بیرون خواهند شد.

داکتر عبدالله به خلیلزاد: مصلحت این است که دیگر مصلحت نکنیم - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله به خلیلزاد: مصلحت این است که دیگر مصلحت نکنیم

او افزود: "این بسیار مهم است که مردم افغانستان متوجه این باشند که اگر تمام شرایط موافق‌نامه تمام ‌اش عملی شود، یعنی برای امریکا و دنیا خطر موجود نباشد و مذاکرات مستقیم صورت گرفته باشد، و به موجودیت امریکا ضرورت نباشد، امریکا نمی خواهد در اینجا بماند".

او اشاره به شعار انتخاباتی دونالد ترامپ در مورد خروج سربازان امریکایی گفت: "هدف اگر تنها برامدن می‌بود از افغانستان، نه به مذاکره همرای طالب ضرور داشتیم نه با کدام کسی دگه، قوای  امریکا به افغانستان بدون اجازه کسی  امد و اگر قوای خود را بیرون کند به اجازه کسی کار ندارد، به دلیلی ما یک سال چند ما را تیر کردیم، این است که یک صلح بیاید به افغانستان و اجاز بدهد به قوای امریکا، ضروری به آنها نیست".

نمانیده ویژه امریکا در مورد آتش بس اظهار داشت وقتی که یک موافقه سیاسی اعلام می شود، یک آتش بس همه شمول هم اعلام خواهد شد.

 توافقنامه صلح امریکا و طالبان به تاریخ 29 فبروری مطابق به 10 حوت، پس از حدود 18 ماه مذاکره در حضور نمایندگان حدود 30 کشور جهان در دوحه قطر امضا شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала