چرا ویروس کرونا از سوی دولت افغانستان جدی گرفته نمی شود؟

© Sputnik / Tazimچرا ویروس کرونا از سوی دولت افغانستان جدی گرفته نمی شود؟
چرا ویروس کرونا از سوی دولت افغانستان جدی گرفته نمی شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرده است که ویروس کرونا اکنون به مرحله همه گیر جهانی رسیده است، اما حکومت و شهروندان افغانستان به این ویروس جدی برخورد می کنند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رئیس جمهور غنی شب گذشته در نشست شورای امنیت را ریاست کرد و در آن شب در مورد چگونگی مقابله با ویروس کرونا بحث و گفتگو نمود.

دفتر شورای امنیت امنیت ملی می گوید که در این نشست تاکید شده است که تدابیر جدی برای مقابله با ویروس کرونا گرفته شود و نیز جشن نو روز برگزار نخواهد شد.

فرد اول مبتلا به کرونا در هرات درمان شد - اسپوتنیک افغانستان
فرد اول مبتلا به کرونا در هرات درمان شد

جاوید فصیل، سخنگوی دفتر شورای امنیت می گوید: " شورای امنیت، روز گذشته نشستی را به رهبری رییس‌جمهور [برگزار کرد] و فیصله کرد که برای مبارزه با ویروس کرونا، برای صحت عامه تمام کشور، به ویژه در مرز ایران تدابیر را جدی کنند".

ریاست جمهوری، مراسم یادبود، بیست و پنجمین سالروز جان باختن عبدالعلی مزاری را که قرار بود امروز در ارگ برگزار شود، به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا لغو کرد و رئیس جمهور پیامش را از طریق ویدیو با مردم شریک ساخت.

وزارت صحت عامه افغانستان می گوید که تاکنون 165 مورد مشکوک به کرونا در افغانستان دیده شده است، اما از این میان هفت رویداد آن مثبت تشخیص داده شده اند.

در همین پاکستان از ثبت دو رویداد مثبت کرونا در مرز تورخم خبر داده است، برخی از رسانه های پاکستانی گزارش می دهند که یک تن شهروندان افغانستان می‌باشند، پس از بررسی دوباره به افغانستان برگردانیده شده اند، فرد دیگر یک کارمند سفارت پاکستان در کابل بوده است که نیز هنگام ورود به پاکستان در تورخم شناسایی شد.

اما، به نظر می‌رسد که در افغانستان کرونا به اندازه خطرناکی این ویروس، جدی گرفته نمی‌شود. لطف الله ستاری، باشندۀ کابل گفت: «ویروس، ویروس است دیگر؛ این را گفته نمی‌توانیم که این مسلمان است این کافر است".

وزارت صحت می گوید که تلاش ها برای فراهم آوری امکانات برای مبارزه با این ویروس ادامه دارد، اما مردم کشور نیز باید ویروس را جدی بگیرند و به رهنمودهای بهداشتی عمل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала