امیدواری باشندگان هلمند به برقراری صلح در کشور

امیدواری باشندگان هلمند به برقراری صلح در کشور
امیدواری باشندگان هلمند به برقراری صلح در کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه آغاز گفتگوهای بین الافغانی، شماری از باشندگان مناطق جنگ‌زده این ولایت امیدوار اند که این گفتگوهای آغاز شوند و به صلح بیانجامند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، باشندگان ولسوالی نادعلی هلمند که پیش از این گواه جنگ‌ها بود، می گویند که برقراری صلح در کشور بزرگ‌ترین رویای شان است.

دوست محمد که باشنده روستای شین کلی ولسوالی نادعلی است می گوید که سالها گواه نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده است.

او می گوید که اکنون نیز در دو کیلومتری محل زندگی شان طالبان حضور دارند: "ما صلح و ثبات می‌خواهیم. جنگ باید خاتمه یابد. خون‌ریزی باید ختم شود. این امیدواری ما است که یک زنده‌گی خوش داشته باشم و یک زنده‌گی آرام داشته باشیم".

باشندگان روستای شین کلی، خاطراتی تلخی از سالهای جنگ در این منطقه دارند، آنان می گویند که بعضی وقتا مجبور شده اند که به دلیل شدت جنگ خانه های شان را ترک کنند.

صالح به طالبان: به مردم اجازه دست‌رسی به خدمات صحی را بدهید - اسپوتنیک افغانستان
صالح به طالبان: به مردم اجازه دست‌رسی به خدمات صحی را بدهید

میرحاتم، باشندۀ روستای شین کلی گفت: "ما روزهای بسیاری بدی را دیدیم؛ از هر طرف که کشته شده‌اند، افغان بوده‌اند".

محمد نبی باشنده دیگر این روستا می افزاید: " اگر صلح نیاید، کشور پیشرفت نمی‌کند".

شماری از باشندگان دیگر روستای شین کلی می گویند که اگر آزادی زندانیان طالبان زمینه صلح را در کشور فراهم می کند، باید این زندانیان آزاد شوند.

بر بنیاد توافق صلح میان امریکا و طالبان، قرار است که تا پنج هزار زندانی طالبان از بند حکومت افغانستان ازاد شوند، رئیس جمهور غنی هم فرمان آزادی این زندانیان را صادر کرده است و قرار است به گونه تدریجی این زندانیان رها شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала