طالبان: داعش را در افغانستان سرکوب کردیم

© AP Photo / Seivan Selim طالبان: داعش را در افغانستان سرکوب کردیم
  طالبان: داعش را در افغانستان سرکوب کردیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان ادعا کرده است که گروه تروریستی داعش را در مناطق شمال و شرق افغانستان سرکوب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که داعش  را "از مناطق مختلف افغانستان بیرون رانده و اکنون تنها در مناطق محدود شرقی کشور باقی مانده‌اند که در مقابل آنها عملیات پاکسازی جریان دارد."

خلیلزاد: طالبان در شکست داعش در افغانستان نقش داشتند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: طالبان در شکست داعش در افغانستان نقش داشتند

گروه تروریستی داعش چندی پیش مسئولیت حمله اخیر به سالگرد عبدالعلی مزاری در کابل و مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کابل را برعهده گرفت.

طالبان می گوید: پس از امضای موافقتنامه صلح  اخیر میان این گروه و آمریکا، عملیات‌ مختلفی را ولایت‌های شرقی افغانستان ضد داعش اجرا کرده است.

گروه طالبان، از افراد خود خواسته است تا به گروه داعش، اجازه‌ی جلب و جذب، آموزش دهی، جمع‌آوری اعانه و سایر فعالیت‌ها را ندهند تا «نتوانند در افغانستان خون مردم را ریخته و در بین ملت‌ها نفرت و اختلاف را ایجاد کرده و یا هم از افغانستان، به افغانستانی‌ها و جهانیان تهدید را متوجه سازند».

شایان ذکر است که بر اساس توافقنامه صلح، طالبان باید روابط شان را با دیگر گروه های تروریستی قطع نمایند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هنگام امضای توافقنامه صلح خطاب به طالبان گفت: "به قول‌های خودتان پایبند باشید و به جنگ با داعش ادامه بدهید. همه شهروندان افغانستان از کاهش خشونت بهره‌مند خواهند شد. افزایش خشونت باعث خواهد شد تا این توافقنامه نقض شود و شکست بخورد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала