درخواست کمیسیون حقوق بشر افغانستان از طالبان

© AP Photo / Allauddin Khan درخواست کمیسیون حقوق بشر افغانستان از طالبان
 درخواست کمیسیون حقوق بشر افغانستان از طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون حقوق بشر افغانستان با نشر پیامی از طالبان خواست به وزارت صحت عامه اجازه عرضه خدمات طبی در مناطق تحت کنترول خود را بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، در پی افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در کشور، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از طالبان خواست تدابیر پیشگیرانه را در مناطق تحت کنترل خود اتخاذ کند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان در پیامی نوشت: با افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا، کمیسیون در پی درخواست‌های خود از دولت در این مورد، اکنون از گروه طالبان نیز می‌خواهد که در مناطق تحت نفوذ خود، به منظور حفاظت از حق حیات باشندگان و حق آنها به دسترسی به خدمات صحی و طبی، تدابیر پیشگیرانه جدی و هدفمند بگیرد.

افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در افغانستان

این کمیسیون از طالبان خواسته است، ضمن آگاهی‌ دهی به مردم و تضمین دسترسی مردم به اطلاعات مناسب در مورد ویروس کرونا، به وزارت صحت عامه اجازه عرضه خدمات طبی در مناطق تحت کنترل خود را بدهد و صحت کارمندان این وزارتخانه را ضمانت کند.

این در حالی است که شمار واقعات مثبت ویروس کرونا در افغانستان به 21 واقعه رسیده است.

از این تعداد 12 مورد آن در ولایت هرات، سه مورد دیگر در ولایت سمنگان، دو مورد هم در ولایت لوگر و یک یک مورد نیز در ولایت‌های بلخ، کاپیسا، دایکندی و بادغیس به ثبت رسیده است. بیشتر این افراد کسانی اند که اخیرا از ایران برگشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала