ستایش خلیلزاد از تلاش طالبان برای شکست داعش

© AP Photo / Jacquelyn Martinستایش خلیلزاد از تلاش طالبان برای شکست داعش
ستایش خلیلزاد از تلاش طالبان برای شکست داعش   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از اعلامیه ای طالبان در مورد اقدامات این گروه برای شکست داعش استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان از اقدام طالبان مبنی بر محکومیت و تلاش برای جلوگیری از تمویل و سربازگیری گروه داعش ستایش کرده است.

خلیلزاد در صفحه رسمی توییترش نوشت: «من از اعلامیه طالبان در محکومیت داعش و برای توقف تلاش های داعش برای «استخدام، تمویل یا آموزش» در افغانستان تعهد می کند، استقبال می‌كنم. اینها نمایانگر تعهدات عمومی طالبان (در موافقتنامه ما) علیه القاعده و گروهای دیگری است که ایالات متحده یا متحدین آن را تهدید می کنند».

خلیلزاد در ادامه نوشت: «‏ما از طالبان انتظار داریم تا تعهدات شان را عملی کنند. تحقق تعهدات ما، در موافقتنامه، وابسته به اقدامات تعهده شده ای طالبان است. اعلامیه طالبان در مورد داعش و عملیات اخیر آنها علیه دهشت افکنان در کنر، اقدامات مثبت‌اند».

این اظهارات خلیلزاد در حالی مطرح شده که گروه طالبان روز گذشته با نشر یک اعلامیه گفته است، هیچ فرصتی را به داعش برای جلب و جذب، آموزش دهی، جمع آوری اعانه و دیگر فعالیت‌ها نمی دهد.

از سوی دیگر، آمریکا با طالبان به تاریخ 29 فبروری 2020 توافقنامه صلح را در دوحه قطر امضا کرد که بر اساس آن، طالبان باید روابط‌ با گروه های «تروریستی» از جمله شبکه القاعده را قطع کند و اجازه ندهد که از افغانستان علیه امریکا و متحدینش حمله شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала