دستور عبدالله عبدالله برای مقابله با کرونا در افغانستان

مراسم تحلیف عبدالله
مراسم تحلیف عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، کرونا را یک تهدید فراگیر جهانی خوانده و گفته که بایست با روی دست گرفتن تدابیر انضباطی فردی و اجتماعی، از اضطراری شدن وضعیت و فلج‌ شدن روند زندگی جلوگیری کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، که خود را رییس‌جمهور “دولت همه شمول” کشور می‌داند، امروز سه شنبه(27حوت) در یک نشست خبری در قصر سپیدار افزود که 200 هزار تن در جهان به کرونا مبتلا شده و 6 هزار تن جان باخته‌اند. در این میان، 22 رویداد مثبت در افغانستان ثبت شده و احتمال افزایش آن وجود دارد.

ثبت یک واقعه جدید کرونا/  شمار موارد مثبت کرونا در افغانستان به 22 رسید - اسپوتنیک افغانستان
ثبت یک واقعه جدید کرونا/ شمار موارد مثبت کرونا در افغانستان به 22 رسید

رییس‌جمهور دولت همه شمول تاکید کرد که کرونا واکسین ندارد و بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، پیش‌گیری و تدابیر انضباطی است.

او از اقدامات وزارت صحت عامه در همکاری با سازمان بهداشت جهان قدردانی کرد و گفت: “توقع نداشته‌ باشیم یک وزارت به تنهایی بتواند جلو گسترش کرونا را بگیرد. در این زمینه نیازمند همبستگی ملی و توجه به پیام‌های نهادهای صحت هستیم”.

او همچنان افزود که قشر آسیب‌پذیر به ویژه معتادین و زندانیان نیازمند توجه بیشتر می‌باشند.

در ادامه عبدالله از همکاری یک تاجر ملی برای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت که به درخواست وی، این تاجر ملی، 24 جریب زمین شامل 250 اتاق و 2 بلاک ساختمان را به طور مجانی در اختیار وزارت صحت عامه قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала