قدرت دوگانه در افغانستان می تواند روند صلح با طالبان را مختل کند

© Photo / ارگقدرت دوگانه در افغانستان می تواند روند صلح با طالبان را مختل کند
قدرت دوگانه در افغانستان می تواند روند صلح با طالبان را مختل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدرت دوگانه در افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روند صلح با گروه طالبان را مختل خواهد کرد.
نگرانی روسیه از برگزاری دو مراسم موازی تحلیف در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه از برگزاری دو مراسم موازی تحلیف در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل کوناروفسکی محقق برجسته در انستیتوت روابط بین الملل مسکو (ام گ ای ام او) گفت: قدرت دوگانه در افغانستان پس از مراسم تحلیف اشرف غنی و عبدالله عبدالله در افغانستان آغاز شده و این حکومت دوگانه در افغانستان روند صلح با طالبان را تهدید می کند.

 این کارشناس گفت:- "این مسئله می تواند امریکایی ها را نگران بسازد، چرا که ساختار قدرت در کابل همچنان نشان دهنده ضعف درونی دولت افغانستان است و این امر آنها را در برابر طالبان تضعیف می کند".

به گفته کوناروفسکی، اگر دوره قدرت دوگانه طولانی شود، ممکن است روند مذاکره رسمی کابل با نمایندگان جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) چرخه غیر منتظره ای بگیرد. به ویژه، این احتمال وجود دارد، که نمایندگان عبدالله برای تضعیف دولت کابل به طور رسمی وارد مذاکره جداگانه با طالبان شوند. و طالبان با توجه به همه این شرایط هیچ عجله ای برای تحمیل روند گفت و گو ندارند".

همچنان این تحلیلگر اظهار داشت، که توافق امریکا با طالبان بعید است که به توافق نهایی در این کشور منجر شود و این توافق تنها درگیری در این کشور را به مرحله جدید منتقل کند.

کوناروفسکی افزود:- "در این شرایط، وظیفه اصلی نیروهای خارجی و جامعه بین المللی به طور کلی جلوگیری از مرحله جدید رویارویی مسلحانه داخلی در افغانستان است و ضمن درک اینکه دستیابی به ثبات محکم در این کشور بسیار بعید است".

یادآوری می کنیم، که مردم افغانستان بیش از 40 سال است که جنگ های داخلی دست و پنجه نرم می کند و به  همین خاطر از روند ترقی جهانی پس مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала