ارگ: حمله طالبان در زابل بیانگر ادامه خشونت‌ها از سوی این گروه است

© Photo / ARG / ARGارگ: حمله طالبان در زابل بیانگر ادامه خشونت ها از سوی این گروه است
ارگ: حمله طالبان در زابل بیانگر ادامه خشونت ها از سوی این گروه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید، حمله طالبان در ولایت زابل بیانگر ادامه خشونت ها از سوی این گروه است. چنانچه طالبان در آستانه مذاکرات میان افغانان حمله نفوذی ای را با استفاده از 8 سرباز بر یک پاسگاه نظامی در نزدیکی شهر قلات ولایت زابل انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، طالبان روز نخست سال 1399 خورشیدی را با جنگ آغاز کردند که  در این حمله حدود بیست سرباز جان باختند.  حکومت این حمله را صدمه جدی به روند صلح می داند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری لطیف محمود گفته است که، طالبان با انجام چنین حملات روند صلح را صدمه زده و عدم تعهد شان نسبت به این روند را نشان می‌دهد.

همزمان با این نیکلاس کی نماینده ملکی ناتو در افغانستان، حمله صبح دیروز طالبان بر یک پوسته ارتش در زابل را تقبیح نموده در حساب توییتر اش اظهار کرده است که طالبان چگونه توانستند دستور این حمله را بالای هم‌وطنان خود در روز نوروز و در شرایطی که جهان با بیماری کرونا درگیر است و آنهم پس از تعهد به صلح، صادر کنند! وی این حمله را وحشیانه و شرم‌آور توصیف کرده است.

از سوی دیگر منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که، حکومت افغانستان آن گونه که تعهد شده بود عمل نکرده، به باور آنان  این نا امنی ها می تواند ریشه ی در کند کاری حکومت برای رهایی زندانیان طالب نیز داشته باشد.

عضو پیشین طالبان سید اکبر آغا گفته است که، به اساس وعده و به ترتیب امضا توافق صلح با امریکا سپس رهایی زندانیان و آغاز مذاکرات میان افغانان بود که دولت افغانستان اینگونه عمل نکرد.

حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان هم این حمله را نکوهش کرده می‌گوید: حمله طالبان در زابل برادر کشی است و دوام خشونت ها مانع بر سر راه روند صلح می‌شود.

این در حالیست که، در تازه ترین مورد، شش نظامی افغان در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала