تفویض نشان دولتی به یاماموتو پس از ختم ماموریتش در افغانستان

© Photo / ارگتفویض نشان دولتی به تادامیچی یاماموتو توسط رئيس جمهور غنی
تفویض نشان دولتی به تادامیچی یاماموتو توسط رئيس جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی در ملاقات تودیعی با تادامیچی یاماموتو نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، نشان دولتی علامه سید جمال الدین افغان را طی مراسمی در ارگ به وی تفویض کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه اعلام کرده است که پس از تفویض نشان، رئیس جمهور غنی از تلاش‌ها و انجام خدمات ارزندۀ تادامیچی یاماموتو منحیث نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان قدردانی کرده، گفت که شما برای همکاری با حکومت و مردم افغانستان مسئولیت های تان را ادا کرده و یکجا با نظام افغانستان در راستای انکشاف پایدار، حفاظت بیشتر حقوق بشر و تامین صلح و امنیت، کار و تلاش نمودید.
در مقابل تادامیچی یاماموتو ضمن خرسندی از ماموریت خویش در افغانستان، برای حکومت جدید افغانستان در عرصه های مختلف به ویژه خدمتگزاری به مردم و پیشبرد پروسۀ صلح، آرزوی موفقیت کرد.
پیش از این یاماموتو در خصوص پایان ماموریتش در افغانستان بیانیه ای صادر کرده بود.


تادامیچی یاماموتو، نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان که مأموریت پنج‌ساله‌اش به پایان رسیده، گفته است که با آرزوی "بازگشت صلح به افغانستان"، این کشور را ترک می‌کند.
او گفته است: "من کابل را با یک آرزو ترک می کنم، آرزویی که با میلیون ها افغان آن را شریک می سازم، بازگشت صلح به افغانستان. امیدوارم سال ۲۰۲۰ سالی باشد که جنگ خاتمه یابد و افغان ها با امید در انتظار جامعه ای صلح آمیز و شکوفا باشند، چیزی که شدیدا شایسته آن هستند."
در اعلامیه‌ی هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) که روز شنبه، ۲ حمل منتشر شده، به نقل از یاماموتو آمده است که ریاست یوناما و خدمت به مردم افغانستان در بیش از پنج سال گذشته برای او یک افتخار و امتیاز «نادر» بوده است.
به گفته وی، "ریاست نهادهای ملل متحد در افغانستان و خدمت به همه مردم افغانستان افتخار و امتیازی نادر بوده است. پس از تکمیل بیش از پنج سال ماموریتم، از همکارانم و شمار زیادی از دوستان و شرکای افغان و بین المللی، عمیقا سپاسگزاری می کنم."
یاماموتو همچنان گفته است که چالش‌ها هنوز هم باقی است، اما او باور کامل دارد که مردم افغانستان با توانایی‌هایی که دارند، می‌توانند بر این چالش‌ها فایق آیند. او توانایی‌های مردم افغانستان را تحسین کرده و افزوده است که سازمان ملل در دوره‌ی پیش‌رو "شانه به شانه با مردم افغانستان همراه خواهد بود."
نماینده‌ی خاص دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در حالی از وجود چالش‌ها در این کشور سخن گفته است که سرانجام انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان در این کشور به تنش میان دو تیم انتخاباتی "دولت‌ساز" به رهبری محمد اشرف غنی و "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله منجر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала