معنوی: آدم‌های خودخواه کشور را گروگان گرفته/مرتضوی: لج بازی‌ تیم ثبات کمک‌های امریکا را قطع کرد

© Photo / Elyas Rahyabمعنوی: آدم‌های خودخواه کشور را گروگان گرفته/مرتضوی: لج بازی‌ تیم ثبات کمک‌های امریکا را قطع کرد
معنوی: آدم‌های خودخواه کشور را گروگان گرفته/مرتضوی: لج بازی‌ تیم ثبات کمک‌های امریکا را قطع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اینکه دیدار وزیر خارجه ایالات متحده امریکا با اشرف غنی و داکتر عبدالله بی نتیجه ماند. مشاوران دو رئیس جمهور واکنش‌ نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با رهبران افغان در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، فضل احمد معنوی، عضو ارشد تیم عبدالله عبدالله در برگه رسمی توییترش نوشته بود: «تاريخ تكرار می‌شود! آدم های لجوج، خودخواه، مستبد و تک محور كشور را به گروگان می‌گیرند و تا سرحد فاجعه پيش ميروند. اما مردم بی‌چارهٔ اين سرزمين بهای آن را سال‌ها می‌پردازند. وقتی حرص قدرت و عقده های حقارت مبنای قضاوت و تصميم گيری باشد، به نتيجه‌ای دست نمی‌يابیم. به سلامت وطن دعا كنيد».
درعین حال شاه حسین مرتضوی، مشاور رئیس جمهوری افغانستان نیز در صفحه رسمی فیسبوک نوشته است: «لج بازی‌های سياسی تيم ثبات و همگرایی سبب كاهش كمک‌های امريكا شد!».
این درحالیست پس از آن که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با رهبران افغان در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کمک هایش به افغانستان را امسال تا یک میلیارد دالر کاهش می دهد و نیز کاهش یک میلیارد دالر دیگر را سال آینده میلادی بررسی خواهد کرد.
آقای پمپئو در بیانیه‌ای با انتقاد تند از تنش میان غنی و عبدالله، این تنش را بی‌احترامی به افغان‌ها، آمریکایی‌ها و شرکای ائتلاف جنگ افغانستان دانست.
او گفت که ناکامی در رهبری حکومت افغانستان تهدیدی مستقیم برای منافع ملی آمریکا است و ایالات متحده میزان همکاری های خود با دولت افغانستان را به طور فوری مورد بازبینی قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала