عبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد

© Photo / Facebook/AAعبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد
عبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور همه‌شمول افغانستان ضمن قدر دانی سفر مایک پمپئو به افغانستان خواهان ادامه همکاری‌ها به این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس جمهور همه‌شمول افغانستان پس از اینکه سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بی نتیجه ماند. در صفحه فیسبوک نوشته است: "آقای مایک پامپئو وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده امریکا در شرایط بحران جهانی کرونا به افغانستان سفر نمود. ما از این اقدام ایشان استقبال و تشکر می‌نماییم. این سفر فرصتی را برای حل بحران موجود ایجاد کرد که متأسفانه از این فرصت استفاده خوب صورت نگرفت."

قطع  کمک‌های یک میلیارد دالری آمریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
قطع کمک‌های یک میلیارد دالری آمریکا به افغانستان

پس از آن که وزیر خارجه ایالات متحده امریکا با رهبران افغان در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، ایالات متحده امریکا اعلام کرد که کمک هایش به افغانستان را امسال تا یک میلیارد دالر کاهش می دهد و نیز کاهش یک میلیارد دالر دیگر را سال آینده میلادی بررسی خواهد کرد.
آقای عبدالله گفته است: "از همکاری‌های ایالات متحده‌ی امریکا برای مردم افغانستان و کوشش‌ها برای زمینه‌سازی مذاکرات بین‌الافغانی به‌منظور تأمین صلح عادلانه و پایدار تشکر و قدردانی می‌نماییم، می‌خواهیم تاکید کنیم که ادامه این همکاری ها در راستای تامین منافع ملی و آوردن صلح در کشور، برای مردم ما اهمیت خاص دارد."
از سویی هم عبدالله عبدالله می‌گوید: "یک‌باردیگر به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که ما راه حل مشکلات را در گفتگو و مذاکره می‌دانیم و در عین حال تأمین صلح در کشور با حفظ سلامت و بی‌طرفی کامل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در هر شرایط برای ما اولویت دارد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала