پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند

© REUTERS / Yuri Gripasپمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند
پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که گروه تروریستی طالبان به خشونت‌ها پایان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا پس از اینکه روز گذشته با سران حکومت افغانستان دیدار کرد به ملاقات سران طالبان به دوحه پایتخت قطر رفت. و به خبرنگاران درباره کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان گفت." از دهم ماه حوت ۱۳۹۸ که توافق صلح میان امریکا و طالبان امضا شد، بر نیروهای امریکایی در افغانستان حمله نشده‌است.

پمپئو: برای توسعه پروسه صلح باید خشونت در افغانستان قطع گردد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: برای توسعه پروسه صلح باید خشونت در افغانستان قطع گردد

وزیر خارجه امریکا درباره گفت: "کاهش خشونت‌ها واقعی است، کامل نیست؛ اما وجود دارد و این خوب است. ما به تعهد مان که تنها در صورت حمله اقدام خواهیم کرد، باقی می‌مانیم
آقای پومپئو تاکید کرد سفر روز گذشته‌اش به افغانستان به‌ هدف پیشبرد روند صلح یک سفر رو به موفقیت بوده‌است. وی افزود: «من بر رییس جمهور غنی و رییس اجراییه عبدالله در این رابطه «گفت‌وگوهای صلح» فشار آوردم. آنان هنوز راهی را برای تشکیل یک هیئت همه‌شمول پیدا نکرده‌اند. ما ناامید استیم.»
وی درباره دیدارش با سران طالبان در قطر همچنان می‌گوید که از آنان خواسته که خشونت‌ها را کاهش دهند: «بلی، ما توقع ما را درباره سطح خشونت‌ها به آنان (طالبان) واضیح ساختیم. به یاد داشته باشید، آنان در این زمنیه تعهدی نیز دارند.»
گفتنیست پس از آن که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با رهبران افغان در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کمک هایش به افغانستان را امسال تا یک میلیارد دالر کاهش می دهد و نیز کاهش یک میلیارد دالر دیگر را سال آینده میلادی بررسی خواهد کرد.
آقای پمپئو در بیانیه‌ای با انتقاد تند از تنش میان غنی و عبدالله، این تنش را بی‌احترامی به افغان‌ها، آمریکایی‌ها و شرکای ائتلاف جنگ افغانستان دانست.
او گفت که ناکامی در رهبری حکومت افغانستان تهدیدی مستقیم برای منافع ملی آمریکا است و ایالات متحده میزان همکاری های خود با دولت افغانستان را به طور فوری مورد بازبینی قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала