اظهارات کابلوف در مورد قطع کمک‌ها از طرف امریکا بر افغانستان

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات کابلوف در مورد قطع کمک‌ها از طرف امریکا بر افغانستان
اظهارات کابلوف در مورد قطع کمک‌ها از طرف امریکا بر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که این ابزاری برای فشار بر دوطرف است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان، در مورد قطع یک ملیارد دالری امریکا بر افغانستان اظهار نظر کرده می‌گوید که كاهش كمكهای امریكا به افغانستان به عنوان یک ابزار استفاده شده است.

پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند

کابلوف، گفت: "قطع کمک‌ها یک ابزار برای فشار آوردن بالای (غنی و عبدالله) بوده است که پیشنهادی که از سوی وزیر خارجه ایالات متحده امریکا برای آنها شده بود، از سوی آنها رد گردید."
به گفته وی، تنها در آینده می‌توان ارزیابی کرد که راهی که امریکا انتخاب کرده درست است یا خیر.
نماینده ویژه ولادیمیر پوتنین، همچنین تأکید کرد که وزارت امور خارجه روسیه از تمام سیاسیون افغانستان می‌خواهد تا تناقضات را کنار بگذارند و یک دولت به رسمیت شناخته شده جهانی را تشکیل دهند.
این درحالیست پس از آن که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با رهبران افغان در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کمک هایش به افغانستان را امسال تا یک میلیارد دالر کاهش می دهد و نیز کاهش یک میلیارد دالر دیگر را سال آینده میلادی بررسی خواهد کرد.
آقای پمپئو در بیانیه‌ای با انتقاد تند از تنش میان غنی و عبدالله، این تنش را بی‌احترامی به افغان‌ها، آمریکایی‌ها و شرکای ائتلاف جنگ افغانستان دانست.
او گفت که ناکامی در رهبری حکومت افغانستان تهدیدی مستقیم برای منافع ملی آمریکا است و ایالات متحده میزان همکاری های خود با دولت افغانستان را به طور فوری مورد بازبینی قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала