هشدار جنرال آمریکایی از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان

عضو شوید
فرماندۀ نیروهای خارجی در افغانستان هشدارمی‌دهد که اگر طالبان خشونت‌ها را افزایش دهند ، نیروهای آمریکایی ناگذیر خواهند شد تا دربرابر آنان دست به کار شوند.

جنرال اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در کشور از ادامه پشتیبانی قاطع این نیروها از نیروهای امنیتی افغانستان اطمینان می دهد.

آقای میلر هشدار می‌دهد که اگر طالبان خشونت‌ها را افزایش دهند ، نیروهای آمریکایی مجبور خواهند شد تا دربرابر آنان دست به کار شوند.

این جنرال بلند پایه آمریکایی ویروس کرونا را در افغانستان جدی می داند و می‌گوید که  اگر خشونت‌ها  ادامه یابند جلوگیری از گسترش این ویروس ناممکن خواهد شد.

پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند

او افزوده که در وضعیت عادی جلوگیری از شیوع این ویروس دشوار و در موجودیت خشونت‌ها تقریباً غیر ممکن است. به گفته وی «ویروس کرونا بر تمام جهان تاثیر می‌گذارد و چیزی است که نیروهای ایتلاف و نیروهای امنیتی افغان را متاثر می‌کند.»

این جنرال آمریکایی از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته تا برای تمرکز بر جلوگیری از گسترش کرونا در میان افغان‌ها و نیروهای امنیتی، خشونت را کاهش دهند.

 میلر در این باره گفت:«من به شما و همه در این اوضاع خاص ، یک باردیگر ،بر تعهد و پشتیبانی تاکید می کنم. و ما می دانیم که ما با مشکلات سیاسی کار خواهیم کرد و ما کاری خواهیم کرد که مردم افغانستان بتوانند به آن و ملت خودمان افتخار کنند».

این جنرال امریکایی به طالبان هشدارمی دهد که اگر خشونت ها را ادامه دهند، با واکنش روبه رو خواهند شد.

فرمانده کل نیروهای آمریکایی پس از آن  بر ادامه پشتیبانی از نیرو های افغان تاکید می ورزد که حکومت افغانستان از افزایش خشونت های طالبان در بیش از شانزده ولایت خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала