به دستور رئیس جمهور غنی 9 زندانی طالب در میدان وردک آزاد شدند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaفرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد
فرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی ولایت میدان وردک اعلام کرد که بر اساس فرمان ویژه‌ی 336 محمد اشرف غنی و فیصله کمیسیون اختصاصی 9 تن از جنگجویان طالب در این ولایت از بند آزاد شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،مسئولان محلی در ولایت میدان‌وردک می‌گویند که براساس فرمان محمداشرف غنی 9 تن از جنگ‌جویان گروه طالبان از زندان این ولایت آزاد شده‌اند.

به گفته سخن‌گوی والی میدان‌وردک این جنگ‌جویان طالبان دیروز (سه‌شنبه، 5 حمل) آزاد شده‌اند.

در همین حال دفتر مطبوعاتی این ولایت با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این زندانیان براساس فرمان ویژه‌ی 336 محمداشرف غنی و فیصله‌ی کمیسیون اختصاصی ولایتی آزاد شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
شرط ارگ برای رهایی زندانیان طالبان

این در حالی است که محمداشرف غنی حدود دو هفته‌ی پیش (سه‌شنبه، 20 حوت) فرمان آزادی پنج هزار زندانی طالبان را امضا کرد. براساس فرمان آقای غنی، این تعداد زندانی در چند مرحله از زندان‌های کشور آزاد می‌شوند.

نخستین گروهی از زندانیان قرار بود در 24 حوت به گونه‌ی مشروط آزاد شوند، اما گروه طالبان به فرمان مشروط محمداشرف غنی در مورد رهایی پنج هزار زندانی این گروه، مخالفت کرده، گفته بود که با آزادی مشروط زندانیان موافقه نمی‌کند.

در همین حال، دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده است که دومین گفت‌وگوی مستقیم این گروه با دولت افغانستان امروز (چهارشنبه، 6 حمل) از طریق کنفرانس ویدیویی انجام می‌شود.

سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک پیام تویتری گفته است که تیم‌های تخنیکی رهایی زندانیان دو طرف حوالی ساعت 12:30 دقیقه امروز چهارشنبه به وقت دوحه از طریق کنفرانس ویدیویی باهم صحبت خواهند کرد. به گفته‌ی او، هیأت‌های صلیب سرخ، امریکا و قطر نیز در این کنفرانس ویدیویی حضور خواهند داشت.

شاهین گفته است که در این کنفرانس در مورد زمینه‌سازی برای رهایی پنج‌هزار زندانی طالبان و زندانیان دولت افغانستان براساس توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و این گروه، گفت‌وگو می‌شود.

نخستین گفت‌وگوی مستقیم دولت افغانستان با طالبان در سوم حمل از طریق ویدیو کنفرانس انجام شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала