خواست گروه حفاظت از غیرنظامیان: طالبان در مناطق دوردست آتش‌بس اعلام کنند

© Photo / Civilian Protection Working Group CPWG AFGخواست گروه حفاظت از غیرنظامیان: طالبان در مناطق دوردست آتش‌بس اعلام کنند
خواست گروه حفاظت از غیرنظامیان: طالبان در مناطق دوردست آتش‌بس اعلام کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه حفاظت از غیرنظامیان در هرات از طالبان می خواهد که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در بخش های دوردست ولایت آتش بس اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای این گروه در یک نشست خبری با صدور اعلامیه از تمام گروه های مخالف مسلح دولت به شمول طالبان خواسته اند بخاطر مهار کروناویروس در این کشور تحرکات نظامی دست بکشند و برای مهار این فاجعه از در کنار مردم افغانستان باشند.

گروه طالبان یک غیرنظامی را در دایکندی تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان
گروه طالبان یک غیرنظامی را در دایکندی تیرباران کردند

این گروه می افزاید که محتوایی این اعلامیه مخالفان مسلح دولت را به طور صریح و جدی مورد خطاب قرار داده و خواسته برحق جامعه ملکی و مدنی افغانستان را با آنان مبنی بر ترک فعالیت نظامی الی ختم بحران کرونا در میان گذاشته و خواهان پاسخ مثبت رهبری مخالفان مسلح به این خواسته گروه های ملکی شدند.

چندی پیش فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان اعلام کرد، که با این سه رویداد تازه، شمار مجموعی رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به 120 رسید. بیش از نصف این رویدادها در ولایت هرات ثبت شده‌اند ولایتی که با ایران هم‌مرز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала