استقبال پمپئو از ایجاد هیئت صلح افغانستان

© REUTERS / Yuri Gripasاستقبال پمپئو از ایجاد هیئت صلح افغانستان
استقبال پمپئو از ایجاد هیئت صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید که از تعهد سران حکومت افغانستان در قبال آزادی زندانیان و ایجاد هیئت گفتگو کننده استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از اینکه حکومت افغانستان هیئت گفتگو کننده صلح با طالبان را ایجاد کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در صفحه تویتر از این اقدام آنها استقبال کرد.

محمد معصوم استانکزی - اسپوتنیک افغانستان
اعضای هیات گفت‌وگو کننده صلح با طالبان بی‌مشوره گزینش شده‌ اند

وزیر خارجه امریکا نوشته است: "از همکاران افغانستان برای آماده سازی تیم مذاکره کننده فراگیر برای موفقیت در مذاکرات داخل افغانستان سپاسگزارم. همچنین تعهد شما برای آغاز آزادی زندانیان و تلاش ستودنی شما برای ایجاد شرایط برای صلح و آشتی را تشویق می کنم."
در عین حال وی گفته است: "من از شما می خواهم که همان تلاش را برای تشکیل دولت فراگیر نیز نشان دهید. این مرحله به علاوه تصمیماتی که قبلاً اتخاذ شده است می تواند به همه افغان ها کمک کند تا آینده ای روشن‌تر را تحقق بخشد."
معصوم ستانکزی، نادر نادری، عبدالمتین بیگ، حبیبه سرابی، عبدالهادی ارغندیوال، خالد نور، کلیم الله نقیبی، عنایت الله بلیغ، شهلا فرید، محمد ناطقی، حفیظ منصور، فوزیه کوفی، باتور دوستم، غیرت الله بهیر، فاطمه گیلانی، ضرار احمد مقبل، غلام فاروق مجروح، رسول طالب، شریفه زرمتی و ایوب انصاری کسانی استند که حکومت آنان را برای گفت وگو با طالبان برگزیده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала