رهایی حدود ۵۰۰ زندانی از زندان مرکزی هرات

© Sputnikهرات
هرات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته مقامات محلی در هرات، زندانیانی که مدت حبس شان کمتر از پنج سال باشد، براساس فرمان ریاست جمهوری از بند رها می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، مقامات محلی در ولایت هرات می‌گویند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، در حدود ۵۰۰ زندانی از زندان مرکزی این ولایت آزاد می‌شوند.
مونسه حسن‌زاده، معاون اجتماعی والی هرات امروز (یکشنبه، ۱۰ حمل) گفت که براساس فرمان ریاست‌جمهوری، شب گذشته ۱۴۴ نفر به‌شمول پنج زن از زندان آزاد شده‌اند و امروز نیز روی دوسیه‌های شمار دیگری از زندانیان کار می‌شود تا آزاد شوند.

6 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات ثبت شد  - اسپوتنیک افغانستان
6 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات ثبت شد

میوند صمدی، مدیر عمومی زندان مرکزی هرات گفت: افرادی که براساس فرمان ریاست‌جمهوری از بند رها می‌شوند، مدت حبس شان باید کمتر از پنج سال باشد.
آقای صمدی همچنان افزود که روند ضدعفونی اتاق‌های زندانیان روزانه انجام می‌شود و از یک ماه بدینسو، بازدید اقارب زندانیان نیز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منع شده است.
به گفته او، ده بستر در بخش مردانه و چهار بستر دیگر در بخش زنانه‌ی زندان هرات برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص یافته است.
آمار رسمی نشان می‌دهد که بیش از سه‌هزار و ۲۰۰ نفر در زندان مرکزی هرات زندانی اند.
تا کنون ۱۱۷ نفر به‌شمول دو دیپلمات خارجی و چهار نظامی ناتو در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده ‌اند. تنها در هرات ۸۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌ اند. از مجموع ۱۱۷ نفر، تا کنون پنج نفر بهبود یافته و چهار نفر دیگر جان داده ‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала