هشدار حکومت به طالبان از آغاز عملیات تهاجمی علیه این گروه

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درپی ادامه نبرد ها از سوی طالبان، حکومت افغانستان از راه اندازی عملیات تهاجمی گستره علیه این گروه هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، در پی سقوط دادن بخش‌هایی از ولسوالی یمگان بدخشان توسط طالبان، حکومت افغانستان هشدار می‌دهد که اگر این خشونت‌ها کاهش نیابند، نیروهای امنیتی ناگزیر خواهند شد که عملیات‌های تهاجمی را در برابر طالبان آغاز کنند. 

ارگ ریاست ‌جمهوری، ادامه خشونت‌ها از سوی طالبان را خلاف توافق‌نامه صلح میان ایالات متحده و طالبان می‌داند و می‌گوید که در روز های پسین بیشتر از نیم افغانستان گواه درگیری‌ها از سوی طالبان بوده است.

ولسوالی یمگان ولایت بدخشان بدست طالبان سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
ولسوالی یمگان ولایت بدخشان بدست طالبان سقوط کرد

ولایت‌های ننگرهار، غزنی، هرات، هلمند، زابل، کندز، کندهار، سمنگان، بلخ، سر پل، جوزجان، فاریاب، بغلان، بادغیس، لوگر و غور از ولایت‌هایی هستند که به گفته حکومت در روزهای پسین گواه درگیری‌ها بوده‌اند. 

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید: «ما از راه جنگ هرگز طالبان را نمی‌گذاریم که به هدف‌های شان برسند. همین‌گونه که پارسال در جبهه‌های مختلف شکست خوردند، امسال هم با تمام آمادگی به حملات شان جواب‌های دندان شکن می‌دهیم».

اخیرا منابع محلی در بدخشان از سقوط ولسوالی یمگان این ولایت به دست طالبان خبر دادند، اما منابعی در وزارت دفاع ملی می‌گویند که قرار است یک عملیات تهاجمی در این ولسوالی از سوی نیروهای دولتی انجام شود.

کاهش خشونت‌ها یکی از موارد مهم در توافق‌نامه صلح میان ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان بوده است - توافقنامه‌ی که به باور حکومت افغانستان از سوی طالبان نقض شده است. 

پیش از این منابع نزدیک به طالبان افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را به رها نساختن زندانیان این گروه پیوند داده بودند، اما اکنون کابل و گروه طالبان به آغاز رهایی زندانیان طالبان به روز سی و یکم ماه مارچ توافق کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала