زوج هراتی چگونه با ویروس‌ کرونا مبارزه می کنند؟

© Photo / مقام ولایت هراتزوج هراتی چگونه با ویروس‌ کرونا مقابله می کنند؟
زوج هراتی چگونه با ویروس‌ کرونا مقابله می کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سید امید مجتبی یکی از مبتلایان ویروس کرونا در هرات می گوید که پس از مثبت بودن نتیجه معاینات خود و همسرش، هر دو تصمیم گرفتند تا خودشان را به دور از اعضای فامیل قرنطینه کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، او با همسرش هفته پیش از ایران برگشته بود حالا در چهار دیواری خانه‌اش با ویروس کرونا مبارزه می کند، این از نتیجه قرنطینه کردن شان راضی اند و خوش حال.

او می گوید که روزهای نخست ابتلا به ویروس کرونا، سرفه های خشک، سردرد، درد عضلاتی و تب هر دوی شان یکسان اذیت می کرد، این دو به توصیه داکتر برای کنترل سر درد شان از دوا های «پرستامول و پنادول» استفاده می کنند.

16 کارمند صحی در هرات مبتلا به ویروس کرونا هستند - اسپوتنیک افغانستان
16 کارمند صحی در هرات مبتلا به ویروس کرونا هستند

ظاهرا این زوج جوان موفق به شکست ویروس کرونا ، برگ برنده امید و همسرش، رعایت نکات بهداشتی، بی خیال بودن در مقابل ویروس کرونا و ورزش است.

آنان سه پسر و یک دختر 4 دارند، سه فرزند پسرش از 10 تا 15 سال سن دارند، دو سه هفته می شود از طریق تلفن در ارتباط اند.

او می‌گوید: تنها رنجی که ما را اذیت می‌کند، رنج دوری از خانواده است و ما برای صحت‌یابی خود و مبتلا نشدن دیگران این رنج را تحمل می‌کنیم.

به گفته امید، آنان روزانه دو ساعت ورزش می کننند، موسیقی گوش می کنند و برای رعایت کردن صد در صد قرنطینه و مصاب نشدن دیگران از خانه بیرون نمی شوند و کسی در نیز در حضور خود نمی گذارند.

ویروس کرونا در کشور تاکنون 145 تن را مبتلا کرده است که از میان چهار تن جان های شان را از دست داده اند. هرات به عنوان خواستگاه این ویروس در غرب کشور بیشترین شمار مبتلایان را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала