روند استخراج گاز طبیعی در جوزجان آغاز شد

© Sputnik / Alexei Danichev روند استخراج گاز طبیعی در جوزجان آغاز شد
 روند استخراج گاز طبیعی در جوزجان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معادن و پترولیم اعلام کرده که روند استخراج گاز طبیعی از چاه نمبر 32 در یتیم‌تاق در جوزجان آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وزارت معادن و پترولیم افغانستان اعلام کرده است که کار حفاری چاه استخراجی نمبر 32 در ساحه‌ی گازی یتیم‌تاق ولایت جوزجان با موفقیت تکمیل و روند استخراج گاز طبیعی از این چاه آغاز شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، 13 حمل) منتشر شده، آمده است که با آغاز به استخراج گاز طبیعی از این چاه، درآمد سالانه‌ی دولت از بابت فروش گاز طبیعی به سرمایه‌گذاران سکتور خصوصی به حدود هشت‌ونیم میلیون دالر خواهد رسید.

به نقل از اعلامیه، با فعالیت چاه استخراجی نمبر 32A برای 120 تن از نیروهای محافظت عامه، 60 فرد مسلکی و فنی و در حدود 50 تن از کارکنان حمایوی و لوژستیکی، زمینه‌ی کار فراهم شده است.

وزارت معادن و پترولیم گفته است که قرار است کار حفاری چاه استخراجی نمبر 36 در این ساحه‌ی گازی یتیم‌تاق جوزجان نیز به‌زودی آغاز شود.

براساس معلومات وزارت معادن، با تکمیل این دوحلقه چاه، ظرفیت تولیدی افغان‌گاز به حدود 800 هزار متر مکعب گاز در شبانه روز خواهد رسید.

این وزارت همچنان گفته است که با استخراج گاز طبیعی از این دو حلقه چاه استخراجی، ظرفیت تولیدی تصدی افغان گاز در حدود 300 هزار مترمکعب گاز طبیعی در شبانه روز افزایش می‌یابد.

به زودی قیمت گاز مایع در کابل کاهش می یابد - اسپوتنیک افغانستان
به زودی قیمت گاز مایع در کابل کاهش می یابد

گاز طبیعی که قرار است از این دو حلقه چاه استخراج شود، نیازمندی گاز شرکت‌های غضنفر گروپ، بیات پاور، جید گلاس و فابریکات کود و برق مزارشریف را رفع خواهد کرد.

ساحه‌ی یتیم‌تاق در حدود 25 کیلومتری در سمت شرق شهر شبرغان موقعیت دارد. در این ساحه چاه‌های گاز در زمان روس‌ها حفر شده است.

چاه‌های گاز شماره 31 و 37 این ساحه پس از ترمیم در دهم سنبله سال گذشته با ظرفیت تولید 240 هزار مترمکعب گاز در یک شبانه روز، افتتاح شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала