کرونا؛ بانک جهانی 100 میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

© AFP 2023 / TIM SLOANکرونا؛ بانک جهانی 100 میلیون دالر به افغانستان کمک کرد
کرونا؛ بانک جهانی 100 میلیون دالر به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بربنیاد خبرنامه بانک جهانی این کمک ها دربخش های بهداشتی درسی در چهارولایت کشورهزینه میشود.

به گزارش اسپوتنیک، بانک جهانی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که صد میلیون دالر امریکایی برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کووید-19 (کرونا) به افغانستان کمک خواهد کرد.

کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان

بانک جهانی گفته است که این بسته کمک اضطراری روند ارایه خدمات صحی را در تمام ولایت افغانستان بیشتر از پیش تقویت خواهد کرد تا شیوع ویروس کرونا را در افغانستان آهسته ساخته و در صورت افزایش بی سابقه در تقاضا، خدمات بهتر صحی برای مردم افغانستان ارایه شود.
بر بنیاد این خبرنامه، 19 میلیون و400 هزار دالر این بسته از کمک‎های اضطراری بانک جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا و 81 میلیون دالر دیگر آن از سوی اداره انکشاف بین المللی که بخش فراهم کننده کمک‎های مالی گروپ بانک جهانی برای فقیرترین کشورهای جهان است، فراهم می‎شود.
این پروژه توسط وزارت صحت عامه با حمایت نهاد های سازمان ملل متحد و نهاد های غیردولتی که از پیش زیر سایه پروژه صحتمندی در سراسر افغانستان فعالیت میکنند، تطبیق شود.
هنری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان می‌گوید: "بانک جهانی متعهد است که در شرایط دشوار کنونی در کنار دولت و مردم افغانستان قرار گرفته و از تمامی تلاش ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید- در کشور حمایت کند.»
جذب و فراهم کردن کمک‌ها در زمینه‌های مختلف برای افغانستان تا کنون 15 و نیم میلیون دالر از جانب دولت امریکا و 100 میلیون دالر از سوی بانک جهانی کمک شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала