حنیف اتمر نامزد وزیر و سرپرست وزارت خارجه شد

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملی حنیف اتمر نامزد وزیر و سرپرست وزارت خارجه شد
 حنیف اتمر نامزد وزیر و سرپرست وزارت خارجه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که محمد حنیف اتمر به حیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت خارجه گماشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی دو حکم جداگانه، «محمد حنیف اتمر» را به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه و نامزد تصدی این وزارتخانه معرفی کرد.

در اعلامیه‌ای که امروز شنبه، شانزدهم حمل، از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسید، آمد است: «رییس جمهور کشور به تأسی از حکم فقرۀ 13 ماده 64 قانون اساسی، محمدحنیف اتمر را به حیث نامزدوزیر و سرپرست وزارت امور خارجه تعیین کرد و برایش در امور محوله آرزوی موفقیت نمود.»

    اتمر: طالبان برعلیه برادران خود جهاد را آغاز کرده‌اند  - اسپوتنیک افغانستان
اتمر: طالبان برعلیه برادران خود جهاد را آغاز کرده‌اند

محمد حنیف اتمر در دو دهه گذشته در پست های مهم دولتی از جمله وزیر انکشاف دهات، وزیر معارف، وزیر امور داخله و مشاور امنیت ملی فعالیت کرده است.

محمدحنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود که در این انتخابات، کارزارهای انتخاباتی خود را آغاز نکرد.

محمدحنیف اتمر در جریان انتخابات سال گذشته انتقادهای تندی را علیه محمداشرف غنی مطرح می‌کرد و از طراحان «حکومت سرپرست» برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. او حتا زمانی که از مشاوریت امنیت ملی استعفا داد، دلیل آن را اختلاف دیدگاه با رهبری حکومت عنوان کرد.

اشرف غنی پیش از این برخی دیگر از وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرده است. این در حالی است که اختلافات سیاسی او با عبدالله عبدالله حل نشده و قرار است عبدالله نیز به زودی فهرست کابینه خود را اعلام کند.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله حدود یک ماه پیش به طور جداگانه مراسم تحلیف برگزار کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала