رد ادعای طالبان توسط امریکا

© Photo / US Army / Staff Sgt. Shane Hamannرد ادعای طالبان توسط امریکا
رد ادعای طالبان توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان ادعای گروه طالبان مبنی بر تخطی امریکا از توافق نامه ای امضا شده ای صلح با این گروه را رد کرد.
هشدار طالبان به امریکا: محتویات توافق صلح را رعایت کنید - اسپوتنیک افغانستان
هشدار طالبان به امریکا: محتویات توافق صلح را رعایت کنید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، سانی لگت، سخن‌گوی این نیروها امروز در رشته‌ تویتی نوشته است، که فرماندهی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان درباره رعایت شرایط موافقت‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان موضع واضح داشته است.
او تأکید کرده است، در صورتی که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان مورد حمله قرار گیرند، نیروهای امریکایی مطابق توافق‌نامه از آنان دفاع خواهند کرد.
سخن‌گوی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان همچنان از گروه طالبان خواسته است، که خشونت را کاهش دهد. به گفته‌ی او، کاهش خشونت از خواسته‌های مردم افغانستان و از ضروریات رسیدن به یک توافق پذیرفتنی برای همه ای افغانستانی ها می‌باشد.
او همچنان از همه ای طرف‌ها خواسته است تا تلاش‌شان را برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا متمرکز کنند.
گروه طالبان ساعاتی پیش در اعلامیه‌ای گفته بود که علی‌رغم پابندی این گروه به توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان، امریکا و همکارانش از آن تخطی کرده‌اند.
در اعلامیه‌ای که از سوی این گروه به نشر رسیده، آمده است:- "از جانب امریکایی و همکاران داخلی و خارجی (حکومت و سازمان ناتو) آن‌ها تخطی‌های علنی در برابر ما (طالبان) صورت گرفته است".
یادآوری می کنیم، که توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی در دوحه، پایتخت قطر امضا شد. براساس این توافق‌نامه‌، قرار بود پیش از آغاز مذاکرات میان افغانستانی ها پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی دولت افغانستان رها شوند، اما این امر تا کنون بنابر دلایلی انجام نشده است.
دولت افغانستان تابه‌حال در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала