فرمان اشرف غنی مبنی بر تجزیه‌ وزارت مالیه لغو شد

© Photo / ARG فرمان اشرف غنی مبنی بر تجزیه‌ی وزارت مالیه لغو شد
 فرمان اشرف غنی مبنی بر تجزیه‌ی وزارت مالیه لغو شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه‌ی افغانستان اعلام کرد که فرمان محمداشرف غنی مبنی بر تجزیه‌ی این وزارت لغو شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالهادی ارغندیوال، سرپرست وزارت مالیه افغانستان که امروز (دوشنبه، 18 حمل) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، که محمداشرف غنی طی یک فرمان جدید تمام صلاحیت‌های وزارت مالیه را به خود این وزارت سپرده است. این فرمان روز گذشته صادر شده است.

 سرپرست وزارت مالیه گفت: «رییس‌جمهور گفت که در آن زمان ضرورت احساس می‌شد که برخی بخش‌های وزارت مالیه مستقل شود، اما حالا نیاز نیست که این کار انجام شود.»».

آقای ارغندیوال افزد که آقای غنی گفته بود که این فرمان در زمانی صادر شده بود که نیاز بود، اما حالا این کار نیاز نیست بنابر این این فرمان دیروز لغو شد.

او علاوه کرد که مسایل بودجه، گمرکات و عواید، ارکان اساسی یک وزارت مالیه است: «فعلا هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد. تمام کارهای وزارت مالیه از طریق وزیر مالیه از این پس ادامه خواهد یافت و هیچ ارگان دیگری در آن مداخله نخواهد داشت.»

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهورغنی تعیینات جدید کابینه را متوقف ساخت

اشرف غنی حدود دو ماه قبل فرمانی مبنی بر تغییرات اساسی در وزارت مالیه صادر کرد. براساس این فرمان قرار بود سه حوزه وظیفوی اصلی وزارت مالیه یعنی عواید، گمرگات و خزانه‌داری و بودجه به‌عنوان واحدهای مستقل از وزارت مالیه جدا شده و مستقیما به دفتر رییس‌جمهور (از طریق ریاست عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری) گزارش دهند.

با این حال انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا به تازگی مقاله‌ای تحت عنوان « وزارت مالیه افغانستان چگونه تجزیه شد؟» منتشر کرد که گفته می شود این اقدام اشرف غنی واکنش گسترده‌ای را در میان شهروندان و متخصصان امور به دنبال داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала