آزاد شدن اولین دسته زندانیان طالب از زندان های افغانستان

© AP Photo آزاد شدن اولین دسته زندانیان طالب از زندان های افغانستان
 آزاد شدن اولین دسته زندانیان طالب از زندان های افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های افغانستان اعلام کردند که 100 تن از زندانیان طالب امروز چهارشنبه آزاد شدند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت افغانستان امروز چهار شنبه (8 اپریل)، خبر داد که دولت با توجه به در نظر داشت سلامتی، سن و مدت باقی مانده حبس،  100 زندانی طالبان را به عنوان بخشی از تلاش ها برای برقراری صلح و جلوگیری از شیوع کروناویروس آزاد کرد.  

 زندانیان طالب بی قید و شرط آزاد نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
زندانیان طالب بی قید و شرط آزاد نخواهند شد

این زندانیان یک روز بعد از آن آزاد می شوند که گروه طالبان گفت در بحث هابا حکومت به نتیجه نرسیده وسپس هیئت تخنیکی خود را از کابل فراخواند.

 100 زندانی طالبان بر بنیاد توافق و تائید تیم های تخنیکی طالبان و حکومت افغانستان از زندان که چندین بار به تعویق افتاده بود، رها شدند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت افغانستان در این باره گفت: "100 تن از زندانیان بر بنیاد فرمان رئیس جمهور و پس از آنکه دفتر طالبان در قطر تعهد کرد که این زندانیان که پس از رهایی به صفوف جنگ نمی پیوندند، با در نظر داشت سن، وضعیت صحی و مدت حبس از سوی ریاست امنیت ملی و لوی سارنوالی آزاد شدند".

سخنگوی شورای امنیت می افزاید که این 100 زندانی شامل فهرستی اند که تیم تخنیکی طالبان با نمایندگان حکومت افغانستان شریک ساخته اند.

پیش از این طالبان اعلام کرده بودند که آغاز گفتگو های «بین الافغانی» وابسته به رهایی 5 هزار زندانی طالبان از زندان ها می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала