وزیر صحت: اپلیکیشن معلوماتی در مورد کرونا به فعالیت آغاز کرد

© Photo / Government Media and Information Centerوزیر صحت: اپلیکیشن معلوماتی در مورد کرونا به فعالیت آغاز کرد
وزیر صحت: اپلیکیشن معلوماتی در مورد کرونا به فعالیت آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که اپلیکیشن معلوماتی در مورد ویروس کرونا(کووید-19) به فعالیت آغاز کرد.

به گزاش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان با نشر خبری امروز پنجشنبه (9اپریل) از رونمایی اپلیکیشن معلوماتی که در رابطه به ویروس کرونا ایجاد شده است خبر داد.
در خبرنامه وزارت صحت آمده است: " اپلیکیشن در هم‌کاری با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ایجاد شده است. آدرس این اپلیکیشن www.corona.asan.gov.af می‌باشد."
فیروزالدین فیروز، وزیر صحت ضمن قدردانی از از هم‌کاری وزارت مخابرات، گفت: "این اپلیکیشن ما را در راستای جمع آوری و ارایه ارقام واقعات ویروس کرونا، ارایه رهنمودهای صحی و وقایوی، آزمایش خودی در پیوند به ویروس کرونا، شناسایی ساحاتی که گردش این ویروس در آن بیشتر است کمک می‌کند."

وزیر صحت افغانستان افزوده است که کسانی‌که از مصاب شدن به ویروس کرونا شاکی اند و با استفاده از این پرسش‌نامه می‌توانند از مصاب شدن و نشدن شان به ویروس کرونا مطمئن شوند.
آقای فیروز، درمورد جلوگیری از ویروس کرونا تصریح کرد: "وزارت 22 مرکز سمپل گیری را برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در نقاط کلیدی شهر کابل، ایجاد نموده است و نیز برای تجرید بیماران مبتلایان ویروس کرونا قصر دارلامان را به ظرفیت 300 بستر، لیلیه‌های دانشگاه‌های پل تخنیک و کابل را آماده کرده است. این مکان‌ها برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که دارای وضعیت صحی وخیم نباشند."
از سوی وی گفته است که برای مبارزه با ویروس کرونا، به ‌بیش از 54 میلیون لیتر ایتانول(مایع ضدعفونی) و بیش از یک میلیون کیت محافظتی نیاز دارد که تهیه آن از خارج کشور ناممکن است. وزیر صحت می‌گوید که وزارت تلاش می‌کند تا این وسایل را به کمک تولیدکنند‌گان داخلی تهیه و یک کارخانه تولیدی را مطابق با معیارهای منطقه‌ای در داخل کشور ایجاد کند.
او افزود که هرچند این وزارت بیش از 100 هزار جوره کیت محافظتی وارد کرده‌، اما این وسایل کافی نیست.
بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 484 تن رسیده که از این میان، 32 تن بهبود یافته و 15 تن دیگر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала