وزارت خارجه پاکستان خواهان تسلیم دهی اسلم فاروق شد

© Photo / K Aوزارت خارجه پاکستان خواهان تسلیم‌دهی اسلم فاروقی شد
وزارت خارجه پاکستان خواهان تسلیم‌دهی اسلم فاروقی شد
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان خواهان تحویل دهی اسلم فاروقی، رهبر پاکستانی تبار شاخه خراسان گروه تروریستی داعش از سوی افغانستان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه گفته است که اسلم فاروق مصروف فعالیت های ضد پاکستانی در افغانستان بوده است و برای تحقیقات بیشتر باید به این کشور تحویل داده شود.

امنیت ملی از بازداشت رهبر شاخه خراسان داعش خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
امنیت ملی از بازداشت رهبر شاخه خراسان داعش خبر داد

این وزارت می افزاید که دولت پاکستان می خواهد در مورد فعالیت های ضد پاکستانی اسلم فاروقی در افغانستان از، بازجویی کند.

ریاست عمومی امنیت ملی کشور به تاریخ 16 حمل اعلام کرد که اسلم فاروقی رهبر شاخه گروه تروریستی داعش همراه با 19 تن از همکاران اش را بازداشت کرده است.

بر‌بنیاد گفته های ریاست امنیت ملی،اسلم فاروقی باشندۀ اصلی روستای «آخندزاده‌گان» منطقۀ اورکزی اجنسی پاکستان بوده‌است.

اسلم فاروقی پیش از این به‌عنوان مسئول نظامی شهر پشاور، فرمانده گروه داعش مستقر در درۀ عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبر اجنسی فعالیت داشته‌است.

امنیت ملی، می‌‎گوید که پس از کشته شدن ابوسعید باجوری، اسلم فاروقی به‌عنوان والی نام نهاد داعش در افغانستان تعیین گردید: «موصوف روابط تنگاتنگی با سایر شبکه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه و شبکه‌ حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوح مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته‌است».

خبر نامۀ امنیت ملی می افزاید، قاری زاهد مشهور به معاذ، مسوول نظامی داعش در افغانستان و سیف الله، مشهور به ابوطلحۀ پاکستانی مسوول جلب و جذب و تنظیم افراد در کتیبه‌های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده‌اند.

داعش اخیراً دست به چندین حملۀ خون‌بار در کشور زده‌است. این گروۀ مسوولیت حملۀ ماه حوت بر مراسم یادبود از عبدالعلی مزاری در کابل که در آن 32 تن کشته شدند، به عهده گرفت. چند روز پیش، حملۀ دیگری را بر عبادت‌گاه شهروندان سیک در کابل را نیز به عهده گرفت. در این حمله بیست و پنج تن جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала