صالح: گزارش‌ها درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان درست نیست

© Photo / دولت سازصالح: گزارش‌ها درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان درست نیست
صالح: گزارش‌ها درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان درست نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول اشرف غنی گفت که گزارش رسانه‌ها درباره تهدید امریکا به خروج نیروهایش از افغانستان نادرست است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امرالله صالح معاون اول اشرف غنی تهدید مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تکذیب کرد.

امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
صالح: صلاحیت‌های وزارت مالیه به ارگ منتقل نشده

این در حالی است که شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» امریکا به نقل از مقامات این کشور گزارش داده بود که پامپئو در سفر اخیرش به کابل علاوه بر تهدید برای کاهش یک میلیارد دلاری کمک‌ها به افغانستان هشدار داده بود که اگر رهبران سیاسی افغان با طالبان به توافق نرسند امریکا همه نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند.

صالح در گفت‌وگو با «تلویزیون یک» در پاسخی در این باره تصریح کرد که گزارش‌ها مبنی بر تهدید پامپئو برای خروج نیروها از افغانستان «دروغ» است.

او با انتقادات وزارت خارجه امریکا و هشدار کاهش کمک ها تاکید بر ایجاد دولت فراگیر گفت: " آن‌ها با توئیت‌ها و مصاحبه‌ها می‌خواهند روحیه ما را بشکنند تا ما سازشی را مخالف با قانون اساسی انجام دهیم که این اتفاق نخواهد افتاد".

معاون اول اشرف غنی همچنین درباره مسئله آزادی زندانیان طالبان تاکید کرد که آزادی آن‌ها نه برای تقویت جنگ، بلکه برای تقویت صلح است و اگر این اقدام جنگ را تقویت کند روند آزادی زندانیان طالبان نه تنها توقف می‌یابد بلکه طالبان تاوان آن را خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала