اسکات میلر با هیأت طالبان در قطر دیدار کرد

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceاسکات میلر با هیأت طالبان در قطر دیدار کرد
اسکات میلر با هیأت طالبان در قطر دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای دفتر سیاسی طالبان با هیئتی به ریاست جنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان درباره چگونگی اجرای توافقنامه قطر دیدار و گفت‌وگو کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتر اعلام کرد که جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو با هیئت طالبان در قطر دیدار کرده است.

سخنگوی طالبان گفته است؛این دیدار شام روز گذشته صورت گرفته و دو طرف در مورد تطبیق توافقنامه و سرپیچی ها از آن گفتگو کرده اند.

شاهین افزود: در این نشست درباره حملات و یورش‌های شبانه نیروهای آمریکایی در مناطق غیرنظامی بحث‌های جدی صورت گرفت.

سخنگوی طالبان ادامه داد که هیئت طالبان خواستار جلوگیری از این حملات شد.

شاهین: هیچگونه اسناد مخفی میان ما و امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
شاهین: هیچگونه اسناد مخفی میان ما و امریکا وجود ندارد

پیش از این نیز طالبان مدعی شده بود که آمریکا به توافقنامه قطر پایبند نبوده و بارها اعضای این گروه را هدف حمله قرار داده و در ولایت‌های هلمند، قندهار، فراه، قندوز، ننگرهار، پکتیا، بدخشان، بلخ و دیگر بخش‌های افغانستان نیز تخطی‌های زیادی از توافقنامه کرده است.

طالبان همچنین گفته بود که جزئیات این تخطی‌ها از طریق کانال ارتباطی با آمریکایی‌ها به اشتراک گذاشته و هشدار داده بود: در صورت تداوم این تخطی‌ها فضای بی اعتمادی به وجود آمده و واکنش طالبان به این حملات سطح درگیری و حملات را افزایش خواهد داد.

گفتنی است که طالبان به دلیل آنچه بی‌نتیجه بودن گفت‌وگوها با مقامات افغان خوانده، مذاکرات با کابل برای آزادی زندانیان را نیز متوقف کرده است.

توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته‌ی خورشیدی در دوحه، پایتخت قطر امضا شد. بر اساس این توافق‌نامه، قرار بود پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی دولت افغانستان رها شوند.

دولت افغانستان به تازگی 200 جنگجوی گروه طالبان را از زندان بگرام آزاده کرده است. گروه طالبان اما گفته است که افراد آزادشده اعضای این گروه نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала