نگرانی از کمبود وسایل صحی در آزمایشگاه تشخیص کرونا در هرات

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanنگرانی از کمبود وسایل صحی در آزمایشگاه تشخیص کرونا در هرات
نگرانی از کمبود وسایل صحی در آزمایشگاه تشخیص کرونا در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمبود وسایل صحی در آزمایشگاۀ تشخیص ویروس کرونا در هرات، نگرانی اعضای شورای ولایتی هرات و بیماران مشکوک به ویروس کرونا را برانگیخته‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آنان می‌گویند که کمبود وسایل صحی سبب شده‌اند که افراد مشکوک به بیماری کووید نزده برای روزها منتظر بمانند تا از آنان آزمایش گرفته شود.

شفاخانه یکصد بستر کووید – ۱۹ که در ۲۰ روز در هرات اعمار شد، به بهره برداری رسید - اسپوتنیک افغانستان
شفاخانه کووید – ۱۹ که در ظرف ۲۰ روز در هرات اعمار شد، به بهره برداری رسید

طه صاحب زاده که می‌گوید نشانه‌های ویروس کرونا را در بدنش دیده‌است، به شفاخانۀ حوزه‌یی هرات آمده‌است تا آزمایش بگیرد: «دیروز هم این‌جا آمدم، به من گفتند که نمی‌توانیم آزمایش بگیریم. گفتند که لوازم ما تمام شده و هنوز برای ما نیامده. امروز هم آمدم و گفتند که امروز نیز لوازم ما تمام شده‌است».

محمد داوود، فردی دیگری است که برای آزمایش به این شفاخانه مراجعه کرده‌‎است: «آمده‌ام در این‌جا در شفاخانه. به من می‌گویند که لوازم ما تمام شده‌است و حالا منتظریم که چه وقت لوازم برسد».

روزانه صدها تن از باشنده‌گان هرات برای آزمایش ویروس کرونا به این شفاخانه می‌آیند.

مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات بیان داشت: «عمده‌ترین چالشی که هرات اکنون با آن روبه‌رو است، پایین بودن ظرفیت اجرای آزمایش روزانه است».

ریاست صحت‌عامه هرات می‌پذیرد که به علت نبود امکانات مورد نیاز، روند آزمایش در آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در این ولایت دو روز متوقف بوده‌است.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌گوی شفاخانه حوزه‌یی هرات بیان داشت: «در دو روزی که وقفه آمد، در حدود 300 نمونه برای آزمایش در مرکز هرات به حالت تعلیق قرار گرفت، اما پس از این که مواد رسید، روند معاینات لابراتواری مجددا آغاز شد».

روزانه بیش از دو صد تن از باشنده‌گان هرات برای آزمایش ویروس کرونا به آزمایشگاه شفاخانۀ حوزه‌یی این ولایت مراجعه می‌کنند، اما ظرفیت این آزمایشگاه در بیست و چهار ساعت 140 آزمایش است.

روزانه ده‌ها آزمایش از ولایت‌های غور، فراه، بادغیس و نیمروز نیز به آزمایشگاه ولایت هرات آورده می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала