قرنطینۀ کابل برای 15 روز دیگر تمدید شد

© Photo / moiقرنطینۀ کابل برای 15 روز دیگر تمدید شد
قرنطینۀ کابل برای 15 روز دیگر تمدید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی کابل اعلام کرده است که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، قرنطینۀ شهر کابل برای 15 روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی والی کابل در اعلامیه‌ای گفته است که شهر کابل از فردا (یک‌شنبه، 24 حمل) برای 15 روز دیگر به‌گونه‌ی کامل قرنطینه می‌‎شود. یعنی قرنطینۀ کامل کابل تا هفتم ثور ادامه یابد.

براساس اعلامیه، قرنطینۀ کامل از ساعت 12:00 شب آینده در مسیرهای مواصلاتی و دروازه‌های ورودی و خروجی کابل به اجرا گذاشته می‌شود.

در اعلامیۀ دفتر مطبوعاتی والی کابل آمده است که والیان کابل، لوگر، پروان، کاپیسا و میدان ‌وردک امروز شنبه در یک نشست خبری مشترک در مورد قرنطینۀ کامل شهر کابل به توافق رسیده‌اند.

براساس این اعلامیه، این اقدام به‌منظور مبارزۀ موثر و هماهنگ با ویروس کرونا و اتخاذ تدابیر لازم در این راستا روی‌دست گرفته شده است.

براساس فیصلۀ والیان پنج ولایت، کابل مسوولیت نظارت از دروازۀ کابل – پروان، دوراهی بگرام و سرک نو و استقامت تگاب در ولسوالی سروبی، دروازۀ موسهی – لوگر – چهارآسیاب و دوراهی للندر خاک جبار و محمدآغه، دروازۀ کابل – میدان‌وردک و قسمت ارغندی بالای ولسوالی پغمان را به‌دوش دارد.

این در حالی است که قیود گشت و گذار در شهر و ولسوالی‌های کابل از حدود دو هفته به این طرف وضع شده است. این محدودیت از سه روز به این طرف شدت یافته است.

در کابل تا کنون 119 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان پنج نفر جان داده‌اند. در سطح کشور نیز تا کنون 555 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان 37 نفر بهبود یافته و 18 نفر دیگر جان داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала