منبع نزدیک به عبدالله: با غنی به توافق نرسیدیم

© AP Photo / Alik Kepliczمنبع نزدیک به عبدالله: با غنی به توافق نرسیدیم
منبع نزدیک به عبدالله: با غنی به توافق نرسیدیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گذشت پنج روز از مهلت تعیین‌شده برای حل تنش سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله، منابع نزدیک به سپیدار به سلام‌وطندار می‌گویند که گفت‌وگوهای دو طرف بی‌نتیجه پایان یافته است. به گفتۀ منبع، پیش‌نهاد ارگ به‌‎منظور حل بحران از سوی تیم مذاکره‌کنندۀ عبدالله عبدالله پذیرفته نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفتۀ منبع، موقف مذاکره‌کننده‌گان آقای عبدالله بر سر لغو نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان، تغییر نظام به صدارتی و تعدیل قانون اساسی هنوز پابرجاست و جز برآورده شدن این خواست‌ها، تنش‌های موجود حل شدنی نیست.

منبع افزوده، در صورتی که به این خواست آنان تمکین نشود، رئیس‌جمهور حکومت همه‌شمول کابینه‌اش را معرفی خواهد کرد.

اما دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که گفت‌وگوها برای حل تنش به میان آمده جریان دارد و توقع می‌رود که اختلافات با گفت‌وگو حل شود.

او در گفت‌وگو با سلام‌وطندار تأکید می‌کند که هر نوع درخواستی باید مطابق به قانون اساسی کشور باشد و تعدیل قانون اساسی و تغییر نوع نظام از صلاحیت‌های ارگ نیست.

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری کشور به دنبال درخواست شماری از چهره‌های سیاسی برای حل بحران انتخاباتی و گفت‌وگو با تیم آقای عبدالله عبدالله، معرفی کابینه‌اش را برای پنج روز به تعویق انداخت.

پیش‌تر حامد کرزی، رئیس‌جمهوری پیشین کشور، عبدالرب‌رسول سیاف، محمد یونس قانونی و محمد کریم خلیلی با نشر اعلامیه‌یی از دو طرف خواستند که معرفی کابینه را متوقف و مهلت گفت‌وگوها تمدید شود.

پس از نشر اعلامیه سیاسیون، وحید عمر، رئیس اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست‌جمهوری در یک پیام توییتری نگاشت که آقای غنی بنا بر درخواست رهبران سیاسی دستور داده تا برای پنج روز روند معرفی اعضای کابینه متوقف شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала