آغاز فعالیت یک مرکز ۲۰۰ بستر نگهداری بیماران کرونا ویروس در بلخ

© Photo / ریاست صحت عامه بلخمرکز ۲۰۰ بستر نگهداری بیماران کرونا ویروس در بلخ
مرکز ۲۰۰ بستر نگهداری بیماران کرونا ویروس در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بربنیاد آمار ریاست صحت عامه ولایت بلخ، روزانه به طور اوسط بین هفتاد تا هشتاد نفر برای آزمایش به آزمایشگاۀ شناسایی بیماران کووید – ۱۹ در مزارشریف مراجعه می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک مرکز نگهداری بیماران کوود – ۱۹، امروز (یکشنبه، ۲۴حمل) در شهر مزارشریف ولایت بلخ آغاز به کار کرد.

مسوولان صحت‌عامه ولایت بلخ، می‌گویند که این مرکز، یکی از مجهزترین مرکزهای نگهداری بیماران کووید – ۱۹ در بلخ است و تمامی ابزارهای طبی مورد نیاز در آن وجود دارند.

خلیل‌الله حکمتی، رییس صحت‌عامه بلخ می‌گوید که در این مرکز پانزده دستگاه تنفسی و دیگر دستگاه‌های طبی که برای مراقبت‌های ویژه کاربرد دارد، نصب شده ‌است.

اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا 117 میلیون یورو به افغانستان اختصاص داد - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا برای مبارزه با کرونا 117 میلیون یورو به افغانستان اختصاص داد

او ابراز امیدواری می‌کند که پس از این، بیماران کووید – ۱۹ در این مرکز به گونه درست نگهداری شوند: "تمام مواد که به یک مریض کرونا ویروس نیاز است همان آمده، منتها با یک محدودیت، به طور مثال ما دوصد بستر داریم ولی وینتلاتور که تنفس مصنوعی می‌دهد در حدود پانزده دانه داریم".

رییس صحت عامه بلخ می‌گوید که در بلخ ۲۱ نفر از مبتلایان بیماری کووید – ۱۹ شناسایی شده اند که از این میان ۴ نفر جان باخته و ۲ نفر بهبود یافته اند.

این در حالی‌است که شماری از باشنده‌گان بلخ، از ریاست صحت عامه به علت آنچه که بی‌پروایی از بهر نگهداری بیماران کووید نزده در مزارشریف می‌گویند، انتقاد می‌کنند.

آنان می‌گویند که شماری از داکتران در مرکزهای صحی ویژۀ بیماران کووید – ۱۹، به بیماران رسیده‌گی نمی‌کنند.

بربنیاد آمارهای ریاست صحت عامه، روزانه به گونه میانگین بین هفتاد تا هشتاد نفر برای آزمایش به آزمایشگاه شناسایی بیماران کووید – ۱۹ در مزارشریف مراجعه می‌کنند که از این میان ۴۰ تا ۵۰ نفر نمونه‌برداری می‌شوند که آزمایش شوند.

از پنج روز به اینسو مقررات منع گشت‌وگذار از بهر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در مزارشریف وضع شده‌است.

رییس صحت عامه بلخ هشدار می‌دهد که اگر مردم به رهنمودهای وزارت صحت بی‌پروایی کند، سلامت‌شان با خطر جدی روبرو خواهند شد.

پیش از این گزارش شده بود که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور به ۶۰۷ رسیده ‌است.

به گفته وزارت صحت افغانستان، ۵۲ مورد جدید به‌شمول ۲۸ در ولایت کابل، هشت مورد در کندهار و هفت مورد در ولایت هرات، در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده ‌اند.

این در حالی است که شمار قربانیان بیماری کووید – ۱۹ در جهان به بیش از ۱۰۸هزار تن رسیده ‌است و یک میلیون و ۷۷۸ تن دیگر به این یروس، آلوده شده‌ اند.

بیش از ۴۰۰ هزار بیمار هم بهبود یافته ‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала