هشدار جدی ماموریت پشتیبانی قاطع به گروه طالبان

© Flickr / Wir. Dienen. Deutschland.هشدار جدی ماموریت پشتیبانی قاطع به گروه طالبان
هشدار جدی ماموریت پشتیبانی قاطع به گروه طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماموریت پشتیبانی قاطع به گروه طالبان درباره حمله های شان در برابر نیروهای افغانستان هشدار داد.
مبتلا شدن ۴ سرباز «پشتیبانی قاطع» به کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
مبتلا شدن ۴ سرباز «پشتیبانی قاطع» به کرونا در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سانی لاگیت سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان از گروه طالبان می خواهد، که دست از خشونت بردارند و حمله های شان را متوقف کنند.

سانی لگیت سخنگوی نیرو های خارجی در افغانستان میگوید:- "ایالات متحده توافق نامه را نقض نکرده است. ما بسیار واضح ساختیم، در صورتی که بر نیروهای افغانستان حمله شود ما از آنها دفاع و پشتیبانی خواهیم کرد، و این کار بر بنیاد توافق خواهد بود".

از سوی هم وزارت دفاع افغانستان میگوید، که در مواردی نیروهای افغانستان به کمک و پشتیبانی نیروهای خارجی نیاز پیدا می کنند.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید:- "امروز بیشتر عملیات های نظامی توسط نیروهای خود مان انجام میشود. اما در موارد کوچک عملیات های نیروهای پشتیبانی قاطع برای پشتیبانی از نیروهای افغانستان انجام می شود".

در همین حال شورای امنیت ملی افغانستان میگوید، که طالبان تنها در ۷ روز گذشته گروه طلبان ۳۰ غیر نظامی را به قتل رسانده اند. شورای امنیت از طالبان می خواهد که اگر تمایل برای پیشرفت صلح دارند باید آتش بس کنند.

 جاوید فیصل سخنگوی این نهاد میگوید:- "طالبان دست کم ۳۰ غیر نظامی را در ۷ روز گذشته در ۹ ولایت کشور کشته و دو تن دیگر را زخمی کرده اند. بیشتر این کشته شدگان از اثر ماین کنار جاده بوده است. طالبان باید برای ضرر نرساندن غیر نظامیان و پیشرف صلح آتش بس کنند".

یادآوری می کنیم، که بر بنیاد توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان در صورتکه طالبان این توفقنامه را نقض کنند نیروهای خارجی حق راه اندازی عملیات های نظامی را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала