کابلوف: روابط امریکا با طالبان در دوحه نشان‌دهنده عزم شان برای اجرای توافقنامه است

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: روابط امریکا با طالبان در دوحه نشان‌دهنده عزم شان برای اجرای توافقنامه است
کابلوف: روابط امریکا با طالبان در دوحه نشان‌دهنده عزم شان برای اجرای توافقنامه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید نماینده امریکا با طالبان پا فشاری برای اجرای توافق‌نامه امضا شده داردند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید دیدار نمایندگان ایالات متحده و طالبان در دوحه نشان می دهد که هر دو طرف قصد اجرای توافق نامه ماه فبروری را دارند، اما مشکل سرعت تبادل زندانیان با طرف افغانستان است.
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان، شام روز گذشته، در یک نشست به میزبانی شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی؛ وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر، با هیات طالبان به رهبری ملا غنی برادر دیدار کرده‌است.
سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییرش نوشته که ، در این دیدار درباره تطبیق کامل توافق‌نامه‌ صلح، تأخیر در رهایی زندانیان، تخطی‌ها از توافق‌نامه و شیوه حل آن بحث و گفتگو‌ شده‌است.
ایالات متحده و طالبان در دهم ماه حوت سال گذشته خورشیدی، توافق‌نامه صلح را در قطر امضا کردند.
براساس این توافق‌نامه، نیروهای خارجی از افغانستان حارج می‌شوند و طالبان نیز با دولت افغانستان مذاکره می‌کنند.
با آنکه گفته می‌شود روند تدریجی خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شده؛ اما مذاکره طالبان و دولت که براساس توافق‌نامه در حال حاضر باید جریان می‌داشت، تاکنون شروع نشده‌است.
طالبان پیش‌شرط آغاز مذاکره با دولت را رهایی 5 هزار زندانی این گروه اعلام کرده؛ شرطی که تاکنون به گونه کامل عملی نشده‌است.
با این حال روند رهایی زندانیان طالبان طی روزهای اخیر شروع شده و تاکنون 361 زندانی از قید رها شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала