احتمال می‌رود تا دو روز دیگر توافق میان عبدالله و غنی صورت بگیرد

© Photo / ارگاحتمال می‌رود تا دو روز دیگر توافق میان عبدالله و غنی صورت بگیرد
احتمال می‌رود تا دو روز دیگر توافق میان عبدالله و غنی صورت بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از نزدیکان عبدالرب رسول سیاف، از احتمال توافق میان ارگ و سپیدار سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، داوود کلکانی، از نزدیکان عبدالرب رسول سیاف اظهار کرده است که امکان دارد در دو روز آینده، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله به نتیجه برسند.

طرح داکتر عبدالله هنوز به ریاست جمهوری فرستاده نشده است - اسپوتنیک افغانستان
طرح داکتر عبدالله هنوز به ریاست جمهوری فرستاده نشده است

اما شهزاده مسعود، از نزدیکان حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که اختلاف هنوز پابرجاست.
امید میثم، سخن‌گوی رئیس دولت همه‌شمول نیز گفته است که عبدالله عبدالله و هواداران او خواهان یک نظام فراگیر و مشارکتی در افغانستان استند: «ما امیدوار استیم که با بیرون دادن این طرح و شریک ساختن این طرح، شاهد ختم نگرانی‌هایی باشیم که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است.»
عبدالرب رسول سیاف، از چهره‌های جهادی و سیاسی و حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین برای از میان برداشتن تنش‌ها میان ارگ و سپیدار میانجی‌گری می‌کنند. گفته می‌شود که این میانجیگری‌ها برای ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌ شمول است و دیدگاه‌ها در این باره نیز نزدیک هستند. درعین حال جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا، ارگ و سپیدار را برای تشکیل حکومت مشترک زیر فشار قرار داده‌اند.
تنش‌ها میان ارگ و سپیدار پس از آن بالا گرفتند که رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله همزمان مراسم سوگند برپا کردند و هردو همچون رییس‌جمهور سوگند یادکردند. اما با وجود تلاش‌های بیرونی، دو طرف تاکنون به توافقی دست نیافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала