پاسخ اسکات میلر به طالبان: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceپاسخ اسکات میلر به طالبان: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم
پاسخ اسکات میلر به طالبان: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می گوید، که همه طرف‌ها، به ویژه طالبان، باید خشونت‌ها را کاهش دهند و اجازه بدهند تا روند سیاسی به نتیجه برسد.
اسکات میلر با هیأت طالبان در قطر دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسکات میلر با هیأت طالبان در قطر دیدار کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، جنرال اسکات میلر، فرمانده کُل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در واکنش به فهرست که از سوی طالبان نشر شده و در آن امریکا را به نقض موافقت‌نامۀ صلح با خودشان متهم ساخته است، می‌گوید، که نیروهای امریکایی به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهند. گروه طالبان با تهیۀ فرستی از حمله‌های تازۀ نیروهای امریکایی بر این گروه، امریکا را به نقض موافقت‌نامۀ صلح با خودشان متهم می‌کنند.
این نخستین‌بار است که طالبان چنین انتقادی را رسانه ای می کند رویدادی که پرسش‌ها را دربارۀ چگونگی توافق صلح این گروه با امریکا که عملی شدن آن از آغاز به مشکل برخورده است، بیشتر می‌سازد.
بر اساس فهرست منتشر شده که پس از توافق صلح میان واشنگتن و طالبان، نیروهای امریکایی پنجاه بار در نوزده ولایت بر افراد این گروه حمله کرده‌‌اند.
این فهرست نشان می‌دهد، که از ششم ماه مارچ تا دهم ماه اپریل سال روان میلادی، طالبان در ۱۹ ولایت، ۵۰ بار آماج حمله نیروهای خارجی قرار گرفته‌اند و به باور طالبان، از این میان ۳۳ حمله با هواپیماهای بی‌سرنشین و یا هم هواپیماهای جنگی انجام شده‌اند.
طالبان با تایید  ۳۵ عضور این گروه در هفده رویداد مدعی است که نیروهای خارجی ۶۵غیرنظامی در ۳۳ رویداد کشته اند، اتهامی که مأموریت پشتیبانی قاطع آن را رد می‌کند.
بربنیاد آنچه که در این فهرست آمده‌است، در این مدت، ولایت زابل دوازده بار، میدان وردک پنج بار،  قندهار و قندوز هرکدام چهار بار، هلمند، کاپیسا، لغمان و بدخشان هرکدام سه‌بار و ولایت‌های فراه و ارزگان، هرکدام دوبار شاهد حمله نیروهای خارجی به مواضع طالبان بوده‌اند. در ولایت‌های پکتیکا، پکتیا، غزنی، لوگر، بادغیس، جوزجان، بغلان، تخار و ننگرهار هم، یک یک حمله انجام شده‌اند
در عین حال دگروال سنی لیگت، سخن‌گوی نیروهای امریکایی تأکید می‌ورزد، که آنان به روند صلح تعهد دارند؛ اما هم‌زمان طبق توافق‌نامه صلح، به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان نیز می‌پردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала