بانک جهانی 20 میلیون دالر برای مبارزه با کرونا به افغانستان تحویل داد

© AFP 2023 / Tim Sloanبانک جهانی 20 میلیون دالر برای مبارزه با کرونا به افغانستان کمک کرد
بانک جهانی 20 میلیون دالر برای مبارزه با کرونا به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اعلامیه که از سوی بانک جهانی منتشر شده، آمده است که این مقدار پول، بخش نخست از بسته‌ی کمکی 100.4 میلیون دالری مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل صبح کابل، بانک جهانی اعلام کرده است که 20 میلیون از بسته کمکی 100.4 میلیون دالری خود را به منطور مبارزه با ویروس کرونا را به دولت افغانستان تحویل داده است.

در این اعلامیه آمده است که  بانک جهانی، متعهد است تا برای حمایت از مردم افغانستان، در این زمان دشوار با وزارت‌های صحت و مالیه‌ی این کشور، همکاری نزدیک داشته باشد.

کرونا؛ بانک جهانی 100 میلیون دالر به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا؛ بانک جهانی 100 میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

پیش از این، بانک جهانی، در پانزدهم ماه حمل، اعلام کرده بود که بسته‌ی کمکی 100.4 میلیون دالری، بلاعوض بوده و از آن برای مبارزه با ویروس کرونا در 34 ولایت افغانستان مصرف خواهد شد.

بانک جهانی، گفته است که این کمک، برای حمایت از ارائه‌ی خدمات صحی به منظور درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا، افرادی که در معرض خطر ابتلا قرار دارند، داکتران و کارمندان بخش صحی، شفاخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها مصرف خواهد شد.

این بانک، گفته است که 19.4 میلیون دالر از این مقدار پول، کمک‌های اضطراری است و 81 میلیون دیگر آن از سوی اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی فراهم خواهد شد.

بر بنیاد آخرین آمار وزارت صحت، تاکنون 1024 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده و از این میان 36 تن جان باخته اند و 135 نفر دیگر بهبود یافته است. بیشتر از این موارد در ولایت های هرات، کابل و کندهار شناسایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала