ابتلای 110 کارمند صحی به کرونا در افغانستان

© Photo / Government Media and Information Centerابتلای 110 کارمند صحی به کرونا در افغانستان
ابتلای 110 کارمند صحی به کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه از ابتلای 110 کارمند صحی به بیماری کرونا در کشور خبر می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندرا، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور می گوید که این کارمندان شامل 90 مرد و 20 زن هستند به گفته بیشتر کارمندان صحی در ولایت های هرات و کندهار به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

آقای مایار می گوید که 51 کارمند صحی در هرات و 23 کارمند در کندهار به این ویروس آلوده شده اند و باقی کارمندان صحی در ولایت های مختلف هستند.

چهل کارمند ریاست جمهوری افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
چهل کارمند ریاست جمهوری افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند

او می افزاید که این میان تاکنون 4 پزشک به کروناویروس جان باخته اند.

اقبال عمری، از پزشکان شفاخانۀ «شینوزاده» یوسف آریوبی، پزشک متخصص داخله در شفاخانۀ صحت طفل اندراگاندی، حنیف‌الله حنیف، پزشک متخصص شفاخانۀ خصوصی «امیری» در کابل و داوود پویا عزیز، متخصص بخش جراحی در شفاخانۀ دولتی جوزجان از پزشکانی‌اند که در نتیجۀ ابتلا به کرونا جان باخته اند.

سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که در 24 ساعت گذشته 30 رویداد مثبت کروناویروس در پنج ولایت ثبت شده است. از این میان 15 تن در کابل، 6 تن در هرات، 4 تن در کنر، 4 تن در لغمان و یک در ننگرهار به کرونا مبتلا شده اند.

با ثبت این آمار تازه، شمار مجموعی مبتلایان به کووید 19 در کشور به ۱۰۲۶ تن رسیده است. بر بنیاد آمارهای وزارت صحت عامه تاکنون ۱۳۵ بیمار کرونا بهبوده یافته‌اند و  ۳۶ بیمار جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала