میلر: ادامه خشونت در افغانستان مبارزه با کرونا را ناممکن می‌سازد

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Force میلر: ادامه خشونت در افغانستان جلوگیری از گسترش کرونا را ناممکن می‌سازد
 میلر: ادامه خشونت در افغانستان جلوگیری از گسترش کرونا را ناممکن می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای پشتیبانی قاطع در افغانستان می‌گوید که جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس کرونا در افغانستان در صورت ادامه‌ی خشونت‌ها تقریباً ناممکن است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای پشتیبانی قاطع در افغانستان در مصاحبه با یکی از رسانه‌های امریکایی گفته است: "ویروس کرونا چیزی است که بالای تمام دنیا تاثیر گذاشته و این ویروس نیروهای ایتلاف و نیروهای امنیتی افغانستان نیز متاثیر کرده است."

آقای میلر افزوده است: "باید تمرکز روی جلوگیری از شیوع این ویروس شود که حتا در شرایط عادی مبارزه با آن مشکل است، اما در صورت‌که خشونت وجود داشته باشد تقریباً مبارزه با آن ناممکن است."

افزایش شمار مبتلایان کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان کرونا در افغانستان

نیروهای پشتیبانی قاطع در افغانستان گفته است که در مبارزه با ویروس کرونا نیروهای امنیتی افغانستان را کمک می‌کنند.

در تازه ترین مورد، این نیروها در ولایت‌های پنجشیر و پروان ماسک و تجهیزات طبی را به نیروهای امنیتی افغانستان توضیع کردند.

این نیروها پیش از این در ولایت‌های هلمند و نیمروز نیز به نیروهای امنیتی ماسک و دستکش توزیع کرده بودند.

این در حالی است که وزارت صحت عامه‌ی افغانستان گفته است که تاکنون 1092 نفر در کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و بیش از 30 نفر نیز از اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان در 29 ماه فبروری در دوحه پایتخت قطر به امضا رسید.

بربنیاد این توافق‌نامه، طالبان خشونت‌ها را کاهش دهند و پنج هزار زندانی طالبان در بدل رهایی یک هزار نیروی امنیتی که در بند طالبان استند تا دهم ماه مارچ رها و پس از آن گفتگوهای میان افعانان آغاز شود.

براساس گزارش‌ها، حملات طالبان در این اواخر شدت یافته ند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала